افزایش ۱۲ هزار بشکه‌ای تزریق پساب در نفت و گاز مارون

رئیس نگهداری و تعمیرات شرکت بهره‌برداری نفت و گاز مارون از راه‌اندازی دومین پمپ گریز از مرکز (P68) در مجتمع صنعتی شماره یک این شرکت خبر داد که به‌ سبب آن، ظرفیت تزریق پساب‌های نمک‌زدایی به چاه‌های دفعی تا ۱۲ هزار بشکه در روز افزایش می‌یابد.

به گزارش شانا به نقل از شرکت بهره‌برداری نفت و گاز مارون، منوچهر حیدری‌نیا با بیان اینکه پروژه تزریق پساب به چاه‌ها یکی از راهبردهای اصلی شرکت همسو با صیانت از زیست‌بوم پیرامونی تأسیسات به‌ویژه در بخش آب و خاک است، اظهار کرد: پمپ‌های گریز از مرکز اصلی‌ترین تجهیز فرآیندی کنترل پساب نمک‌زدایی به‌شمار می‌آیند که با نصب آنها به جای پمپ‌های P33 برند سانداین، ظرفیت تزریق پساب را به حدود ۳ برابر ارتقا بخشیدیم.

وی افزود: پمپ P68 یک پمپ گریز از مرکز (multi stage) با فشار خروجی ۴۰۰ تا ۶۰۰ پوند بر اینچ مربع (PSI) و ظرفیت ۱۰ تا ۱۲ هزار بشکه در روز است که مزایایی همچون انتقال پرقدرت پساب، قابلیت اطمینان، پایداری، حذف آلاینده‌های صوتی و کاهش هزینه‌های تعمیراتی را نسبت به پمپ‌های سانداین دارد.

رئیس اداره نگهداری و تعمیرات شرکت بهره‌برداری نفت و گاز مارون با قدردانی از همه کارکنان اجرای این پروژه، اظهار کرد: به‌زودی دو پمپ P58 و P100 دیگر در واحدهای نمک‌زدایی شماره ۳ و ۶ این شرکت نصب خواهد شد. ‌

شرکت بهره‌برداری نفت و گاز مارون به‌عنوان یکی از شرکت‌های تابع شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب در زمینه بهره‌برداری، فرآورش و انتقال نفت خام و گاز طبیعی و تولید میعانات گازی فعالیت می‌کند و عملیات تولید از میدان‌های نفتی مارون، کوپال و  شادگان را به‌عهده دارد.

کد خبر 633748

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =