ذخیره‌سازی ۳ میلیارد و ۱۰۰ میلیون مترمکعب گاز در مخازن طبیعی کشور

وزیر نفت گفت: در زمینه ذخیره‌سازی گاز طبیعی رکوردی مطلوب ثبت شده است، به‌طوری که ۳ میلیارد و ۱۰۰ میلیون مترمکعب گاز در مخازن طبیعی کشور ذخیره کرده‌ایم.

به گزارش خبرنگار شانا، جواد اوجی امروز (چهارشنبه، هشتم آذرماه) در حاشیه نشست هیئت دولت در جمع خبرنگاران با بیان اینکه ماه‌های سرد سال به‌ویژه در استان‌های غربی کشور در حال فرا رسیدن است، اظهار کرد: دیسپچینگ شرکت ملی گاز ایران روز سه‌شنبه (هفتم آذرماه) در گزارشی اعلام کرد که مقدار مصرف گاز در بخش‌های خانگی، تجاری و صنایع غیرعمده به ۴۶۵ میلیون مترمکعب رسیده است.

وی افزود: مصرف گاز طبیعی در بخش‌های صنایع و نیروگاهی نسبت به پارسال حدود ۶ درصد افزایش یافته است، در عین حال روزانه ۳۶ میلیون مترمکعب گاز بیش از گذشته به نیروگاه‌ها و ۶ میلیون مترمکعب گاز در روز به صنایع عمده تحویل داده شده است. این اقدام وزارت نفت سبب کاهش مصرف روزانه ۲۰ میلیون لیتری سوخت مایع در این دو بخش شد که اقدامی مهم برای هوای پاک به‌شمار می‌رود.

وزیر نفت از جمع‌آوری روزانه ۱۱.۵ میلیون مترمکعب گاز مشعل خبر داد و گفت: این حجم گاز تا پایان سال به ۱۸ میلیون مترمکعب خواهد رسید که با تحویل به پتروشیمی‌ها به ارزش افزوده تبدیل می‌شود.

اوجی با اشاره به سیاست وزارت نفت برای دوگانه‌سوز کردن خودروهای عمومی تصریح کرد: وزارت نفت در حال دوگانه‌سوز کردن تاکسی‌ها و وانت‌بارهاست که این مهم نیز در هوای پاک سهمی بسزا دارد.

وی از ذخیره‌سازی ۳ میلیارد و ۱۰۰ میلیون مترمکعب گاز در مخازن طبیعی کشور خبر داد و اظهار کرد:  عملیات نگهداری و تعمیرات دوره‌ای همه پالایشگاه‌ها، نیروگاه‌ها، خطوط انتقال و ایستگاه‌های تقویت فشار گاز انجام شده، همچنین تولید گاز خام از ابتدای دولت سیزدهم روزانه ۵۰ میلیون مترمکعب افزایش یافته و بیش از ۳ میلیارد و ۲۰۰ میلیون لیتر سوخت مایع در نیروگاه‌ها و صنایع ذخیره‌سازی شده است.

وزیر نفت گفت: امیدوارم با این ابتکارها زمستان امسال را با کمترین مشکل پشت سر بگذاریم.

کد خبر 633826

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =