رفع تصرف ۳۵ هکتار از اراضی شرکت ملی نفت ایران در گچساران

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری نفت و گاز گچساران از رفع تصرف ۳۵ هکتار از اراضی تصرف‌شده این شرکت پس از ۷۰ سال انتظار با دستور ویژه دادستان شهرستان گچساران خبر داد.

به گزارش شانا به نقل از شرکت نفت و گاز گچساران، غلامرضا کمالی اظهار کرد: به‌دلیل قدمت این شرکت در گستره چهار استان جنوبی کشور دارای اراضی مالکیتی در نقاط مختلف است که متاسفانه در برخی نقاط تصرف‌هایی در این زمین‌ها در گذشته شده بود.

وی افزود: اراضی رفع تصرف‌شده که در ضلع جنوب غربی و غرب فرودگاه شهرستان گچساران در اختیار ۱۲ نفر بود با پیگیری‌های امور حقوقی و همکاری و دستور ویژه دادستان شهرستان گچساران و نیروی انتظامی با حضور اداره حراست رفع تصرف و معارض شد.

کمالی ادامه داد: با رفع تصرف این زمین ۳۵ هکتاری در مجاورت فرودگاه گچساران تقریباً ۲۲۰ میلیارد تومان از منابع ریالی شرکت ملی نفت ایران آزاد و رفع تصرف شد.

جمع‌آوری گازهای مشعل انقلابی بزرگ در دولت سیزدهم

وی با بیان اینکه جمع‌آوری گازهای مشعل در دولت سیزدهم انقلابی بزرگ را در کشور رقم زده است، گفت: با جمع‌آوری گازهای مشعل به‌عنوان یک ثروت ملی گازها به پالایشگاه گاز بیدبلند خلیج فارس منتقل خواهند شد و با این اقدام ارزشمند سه هدف مهم جلوگیری از سوزندان این ثروت ملی، جلوگیری از آسیب‌های محیط زیستی، همچنین استفاد از ظرفیت خالی پالایشگاه گاز بیدبلند در راستای تکمیل زنجیره ارزش، محقق خواهد شد.

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری نفت و گاز گچساران افزود: وزارت نفت دولت سیزدهم در تلاش است با دلسوزی و پیگیری مستمر شعار ما می‌توانیم را در عمل به اثبات رساند.

کمالی با اشاره به آغاز فصل سرما اظهار کرد: کارکنان صنعت نفت با همت و تلاشی جهادی و شبانه‌روزی هرگز نخواهند گذاشت مشکل کمبود گاز در کشور به‌وجود بیاید. این شرکت به‌عنوان دومین تولیدکننده نفت در کشور با تأمین مقدار ۸۵۰ میلیون فوت‌مکعب گاز از خوراک پالایشگاه بیدبلند خلیج فارس، نقشی ویژه در زنجیره تولید و خلق ثروت برای کشور دارد.

بر اساس این گزارش، پالایشگاه گاز بیدبلند خلیج فارس تمامی گاز مجموعه پازنان شرکت بهره‌برداری نفت و گاز گچساران را دریافت می‌کند و گاز سبک را به خط سراسری کشور می‌دهد که این ویژگی خاص کارخانه ان‌جی‌ال ۹۰۰ پازنان است.

کد خبر 633932

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =