کرملین: اجرای کاهش تولید اوپک‌پلاس زمانبر خواهد بود/ مذاکرات پوتین با سران عضو اوپک‌پلاس

سخنگوی کاخ کرمیلین اعلام کرد که کاهش عرضه داوطلبانه اضافه برخی اعضای اوپک‌پلاس که قرار است از یکم ژانویه تا پایان مارس ۲۰۲۴ اجرا شود، زمان‌بر خواهد بود.

به گزارش خبرگزاری رویترز، دیمیتری پسکوف روز سه‌شنبه (۱۴ آذرماه) اعلام کرد که کاهش تولید داوطلبانه نفت اعلام شده از سوی شماری از اعضای ائتلاف تولیدکنندگان عضو سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک‌پلاس) زمان می‌برد.

وی همچنین سفر روز چهارشنبه (۱۵ آذرماه) ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه به امارات متحده عربی و عربستان سعودی را تأیید کرد.

سخنگوی کرملین گفت: پوتین همچنین روز پنجشنبه (۱۶ آذرماه) میزبان سید ابراهیم رئیسی، رئیس‌جمهوری ایران در مسکو خواهد بود.

روسیه با هر سه کشور عضو ائتلاف اوپک‌پلاس همکاری دارد.

شماری از اعضای اوپک‌پلاس پس از سی‌پنجمین وزیران نفت و انرژی اوپک‌پلاس که  هفته گذشته (پنجشنبه، نهم آذرماه) از طریق ویدیوکنفرانس برگزار شد، از کاهش عرضه داوطلبانه در مجموع روزانه ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار بشکه‌ای خبر دادند که البته واکنش بازار نفت به اجرای کامل آن شک و تردید بوده است.

قیمت نفت در معاملات هفته گذشته پس از اعلام این خبر روی پایگاه رسمی اطلاع‌رسانی  دبیرخانه اوپک ۲ درصد کاهش یافت، اما قیمت نفت خام شاخص برنت در معاملات روز سه‌شنبه اندکی افزایش یافت.

 پسکوف گفت: واقعیت این است که فرآیندهای اینرسی خاصی در بازار نفت وجود دارد، این شرایط بسیار بزرگ و سنگین است بنابراین گاهی اوقات تأثیر آن به تعویق می‌افتد. از این رو هماهنگی‌ها در این باره ادامه خواهد داشت.

وی در پاسخ به پرسشی درباره اینکه آیا پوتین در سفر به خلیج فارس درباره همکاری‌ها در بازار نفت صحبت خواهد کرد، گفت: این مذاکرات در قالب اوپک‌پلاس انجام می شود اما همکاری در این زمینه همیشه در دستور کار است.

این سفر پس از آن انجام می‌شود که شماری از اعضای اوپک‌پلاس پس از سی‌وپنجمین نشست وزارتی از کاهش عرضه روزانه در مجموع ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار بشکه‌ای از یکم ژانویه تا ۳۱ مارس ۲۰۲۴ میلادی خبر دادند که شامل تمدید کاهش عرضه داوطلبانه کنونی روزانه یک میلیون و ۳۰۰ هزار بشکه‌ای عربستان و روسیه می‌شود.

کد خبر 634146

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =