روسیه صادرات نفت را حدود ۵۰ هزار بشکه‌ کاهش می‌دهد

روسیه از برنامه خود برای کاهش حدود روزانه ۵۰ هزار بشکه‌ای صادرات نفت خام در ماه دسامبر امسال خبر داد.

به گزارش خبرگزاری رویترز، روسیه روز یکشنبه (۲۶ آذرماه) اعلام کرد که به‌دنبال تلاش بزرگترین صادرکنندگان نفت جهان برای حمایت از افزایش قیمت‌ جهانی نفت، صادرات روزانه نفت خام خود را در ماه دسامبر، زودتر از زمان وعده‌ داده‌شده، حدود ۵۰ هزار بشکه یا بیش از آن کاهش خواهد داد.

عربستان و روسیه، دو صادرکننده بزرگ نفت جهان، در ماه دسامبر از همه اعضای اوپک‌پلاس، ائتلاف تولیدکنندگان عضو سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) و متحدانش خواستند به اقدام جمعی برای کاهش عرضه داوطلبانه نفت خام بپیوندند.

ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه، اندکی پس از نشست اوپک‌پلاس به ریاض سفر کرد.

سه خبرگزاری اصلی روسیه به‌نقل از الکساندر نواک، معاون نخست‌وزیر روسیه، خبر دادند که مسکو تولید روزانه نفت خود را بیش از ۳۰۰ هزار بشکه توافق‌شده برای سال جاری کاهش خواهد داد.

به گزارش خبرگزاری اینترفاکس، نواک گفت: در ماه دسامبر تولید نفت خام خود را بیشتر کاهش خواهیم داد.

بر اساس نتایج به‌دست‌آمده در ماه دسامبر مشخص می‌شود که مقدار کاهش چقدر است، مقدار کاهش تولید ممکن است ۵۰ هزار بشکه در روز یا شاید بیش از آن افزایش یابد.

روسیه متعهد شده بود که صادرات خود را در مقایسه با ماه‌های مه تا ژوئن  ۳۰۰ هزار بشکه در روز کاهش دهد و تا پایان سال نیز این مقدار را حفظ کند.

خبرگزاری‌های روسیه اعلام کردند که این کشور در ماه دسامبر توافق کرد که کاهش تولید نفت خام خود را در سه ماه نخست سال ۲۰۲۴ به ۵۰۰ هزار بشکه در روز افزایش دهد.

نواک گفت: همان‌طور که به اوپک‌پلاس وعده داده بودیم، صادرات نفت روسیه در سال ۲۰۲۳ در مجموع کمتر از ۲۴۷ میلیون تن استفاده‌شده در پیش‌بینی‌های اصلی اقتصاد کلان روسیه خواهد بود.

معاون نخست‌وزیر روسیه همچنین ابراز امیدواری کرد که شرکت دولتی گازپروم روسیه و شرکت ملی نفت چین (سی‌ان‌پی‌سی) بتوانند به‌زودی درباره شرایط قرارداد فروش گاز از طریق خط لوله قدرت سیبری-۲ به توافق برسند.

روسیه چند سال است که درباره ساخت خط لوله قدرت سیبری-۲ مذاکره می‌کند، این خط لوله می‌تواند سالانه حدود ۵۰ میلیارد متر مکعب گاز را از یامال در شمال روسیه از طریق مغولستان به چین منتقل ‌کند.

کد خبر 634748

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =