زمینه برداشتن گام‌هایی مؤثرتر برای توسعه روابط انرژی ایران و روسیه فراهم است

رئیس‌جمهوری با اشاره به همکاری‌های سازنده ایران و روسیه در بخش‌های انرژی، کشاورزی و شرکت‌های دانش‌بنیان، بر فراهم بودن زمینه برای برداشتن گام‌هایی مؤثرتر در توسعه همکاری‌ها همسو با منافع دو کشور تأکید کرد.

به گزارش شانا به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست جمهوری، سیدابراهیم رئیسی در دیدار با ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه، ضمن ابراز خرسندی از روابط رو به توسعه دو کشور، همکاری با تهران با مسکو را همسو با سیاست همسایگی جمهوری اسلامی ایران حائز اهمیت دانست.

وی با اشاره به همکاری‌ ایران و روسیه در بخش‌های انرژی، کشاورزی و شرکت‌های دانش‌بنیان، بر فراهم بودن زمینه برای برداشتن گام‌هایی مؤثرتر در توسعه همکاری‌ها همسو با منافع دو کشور و دو ملت تأکید کرد.

رئیس‌جمهوری روسیه نیز ضمن ابراز خرسندی از سفر رئیسی به مسکو تصریح کرد: روابط تهران - مسکو در بهترین سطح در جریان است و معتقدیم با حمایت‌های رهبر معظم انقلاب اسلامی ایران، این روابط وسیع‌تر و پویاتر خواهد شد.

پوتین استقبال خیره‌کننده بازرگانان روس از نمایشگاه‌های تجاری ایران و افزایش ۲۰ درصدی حجم مبادلات بازرگانی دو کشور با گردش مالی ۵ میلیارد دلاری طی یک سال گذشته را نشان‌دهنده عزم و اراده تهران و مسکو برای گشودن فصلی نو از روابط دانست و گفت: پروژه‌های حمل‌ونقل جاده‌ای و ریلی با پیشرفتی مطلوب بین دو کشور در حال انجام است و همکاری‌های پیشین دو طرف در بخش انرژی شرایطی رو به رشد را تجربه می‌کند.

کد خبر 634225

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =