زباله‌سوزی یکی از دلایل مهم آلودگی هوای تهران است

رئیس فراکسیون محیط زیست مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه یکی از دلایل مهم آلودگی هوای تهران موضوع آتش زدن زباله‌هاست گفت: بر اساس نظر کارشناسان زباله‌سوزی سهم قابل‌توجهی از منابع ثابت در آلودگی هوای تهران را به خود اختصاص می‌دهد.

به گزارش شانا، سمیه رفیعی با بیان اینکه ۲۳ دستگاه در زمینه آلودگی هوا نقش دارند که مجلس شورای اسلامی برابر وظایف نظارتی خود بر عملکرد این دستگاه‌ها و نتایج اجرای قانون نظارت می‌کند، اظهار کرد: یکی از دلایل مهم آلودگی هوای تهران موضوع آتش زدن زباله‌هاست. بر اساس نظر کارشناسان زباله‌سوزی سهم قابل توجهی از منابع ثابت در آلودگی هوای تهران را به خود اختصاص می‌دهد.

وی با بیان اینکه با وجود برخی اقدام‌های انجام شده ازسوی دستگاه‌های مرتبط، متأسفانه هنوز موضوع زباله‌سوزی متوقف نشده است، افزود: زباله‌سوزی به‌ویژه در فصول سرد سال سبب ورود حجم قابل‌توجهی آلودگی و مواد خطرناک و سمی به هوای پایتخت می‌شود، هرچند گشت‌های شبانه دستگاه‌های مسئول در این زمینه می‌تواند پیشگیرانه باشد، اما باید این موضوع به‌صورت ریشه‌ای حل شود.

رئیس فراکسیون محیط زیست مجلس تصریح کرد: در بخش‌هایی از اتوبان آزادگان و باقرشهر آلایندگی ناشی از سوزاندن لاستیک و زباله‌های الکترونیکی را شاهد هستیم، آلودگی متصاعد شده از این پسماندها که هر گرم به گرم آن می‌تواند سموم خطرناک در هوا پخش کرده و عامل شیوع بیماری‌های مختلف شوند.

رفیعی اظهار کرد: زباله‌سوزی در مناطقی همچون منطقه ۱۹ که از کمبودها و امکانات شهری هم رنج می‌برند از ساعت ۲ نیمه‌شب آغاز و تا ساعات ۵ تا ۶ بامداد به‌صورت مستمر ادامه داشته و بسیار زیاد است.

کد خبر 634341

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =