انتقال پساب نمک‌زدایی از لوله‌های فلزی با پوشش داخلی

مدیر عملیات شرکت نفت و گاز آغاجاری با بیان اینکه پساب تولیدی در واحدهای نمک‌زدایی به‌وسیله لوله‌های فلزی به چاه‌های دفعی ارسال و تزریق می‌شود، گفت: برای صیانت و جلوگیری از آلودگی‌های محیط زیستی لوله‌های جدید با پوشش داخلی جایگزین می‌شود.

به گزارش شانا به نقل از شرکت بهره‌برداری نفت و گاز آغاجاری، محمدرضا گودرزی گفت: طی پروژه‌ای از سوی مدیریت مهندسی و ساختمان شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب از واحد نمک‌زدایی کرنج تا چاه‌های دفعی ۴ و ۱۴ کرنج خط لوله‌ای با قطر ۶ اینچ به طول  ۱۸ کیلومتر احداث شد و پس از انجام آزمون‌های اندازه‌گیری و انبساط حجمی در سرویس قرار گرفت.

وی با اشاره به اینکه برای نخستین بار در شرکت نفت ‌و گاز آغاجاری، از لوله‌های فلزی با پوشش داخلی (FBE) برای انتقال پساب نمک‌زدایی استفاده شده است، افزود: پساب تولیدی در واحدهای نمک‌زدایی به‌وسیله لوله‌های فلزی به چاه‌های دفعی ارسال و تزریق می‌شود که این موضوع سبب فرسایش زودهنگام و سوراخ‌شدگی خطوط و به تبع آن مشکل‌های محیط زیستی می‌شود.

مدیر عملیات شرکت نفت و گاز آغاجاری اظهار کرد: اعمال پوشش داخلی (FBE) سبب جلوگیری از خوردگی داخلی لوله‌های فلزی و در نتیجه افزایش راندمان و بهره‌برداری از خط لوله خواهد شد، ضمن اینکه از نشت ناخواسته پساب به محیط و انتشار آلودگی‌های محیط زیستی پیشگیری می‌شود.

کد خبر 634698

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =