حمایت از روش‌های نو کیفی‌سازی نفت کوره برای تولید گوگرد عنصری

مدیر پژوهش و فناوری شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی اعلام کرد که از روش‌های نو کیفی‌سازی که گوگرد نفت کوره را به گوگرد عنصری تبدیل کند، حمایت می‌کنیم.

به گزارش خبرنگار شانا، رضا کاظم‌نژاد ظهر امروز (سه‌شنبه ۲۸ آذرماه) در نشست تخصصی «کیفی‌سازی نفت کوره» در نخستین روز از دومین رویداد «پتروتِک» گفت: در پالایشگاه‌ها به‌دلیل استفاده نکردن از فرآیندهای تکمیلی مقدار تولید نفت کوره زیاد است.

وی ادامه داد: ۲۸ درصد خروجی پالایشگاه‌های نفت خام را نفت کوره تشکیل می‌دهد و ظرفیت پالایش روزانه نفت خام و میعانات گازی کشور حدود ۲ میلیون و ۲۵۰ هزار بشکه است که از این مقدار حدود روزانه ۴۲۰ تا ۴۵۰ هزار بشکه را میعانات گازی تشکیل می‌دهد.

مدیر پژوهش و فناوری شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی با اشاره به اینکه نفت کوره در پالایشگاه‌ها ۳.۵ درصد گوگرد دارد، افزود: باید گوگرد نفت کوره را تا حدود ۰.۵ درصد کاهش دهیم و تا دوسال آینده این عدد را به ۰.۲ برسانیم.

کاظم‌نژاد بابیان اینکه موانعی پیش روی کیفی‌سازی نفت کوره  وجود دارد که با رفع آنها می‌توان  واحدهای کیفی‌سازی نفت کوره را ساخت، گفت: از روش‌های نو کیفی‌سازی که گوگرد نفت کوره را به گوگرد عنصری تبدیل کند، حمایت می‌کنیم.

وی تصریح کرد: با دو شرکت دانش‌بنیان داخلی «آذر انرژی تبریز» و «اکسیر نوین فرآیند آسیا» قرارداد امضا شده است و در آینده نزدیک واحد پایلوت با ظرفیت تولید روزانه ۱۰۰ تا ۳۰۰ بشکه احداث می‌شود.

کد خبر 634820

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =