هدف وزارت نفت ارزان‌سازی تولید است

مدیر پژوهش و فناوری شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی با اشاره به اینکه هدف وزارت نفت ارزان‌سازی تولید است، گفت: با ارتقای فناوری و روش‌های نو این موضوع امکان‌پذیر است.

به گزارش خبرنگار شانا، رضا کاظم‌نژاد امروز (چهارشنبه، ۱۶ اسفندماه) در گردهمایی سالانه شرکت‌های خانواده پارک فناوری و نوآوری نفت و گاز با بیان اینکه امروز در کشور نخبگان به خودباوری رسیده‌اند، اظهار کرد: برخلاف سال‌های گذشته که به‌ نیروی داخلی اعتمادی نمی‌شد، اما هم‌اکنون برای تکمیل سبد زنجیره ارزش افزوده می‌شود به آنها اعتماد کرد.

وی با اشاره به اینکه صنعت نفت پرخطر و پرریسک است، افزود: با رعایت ایمنی، فرآیندهای این صنعت باید با تلفات کم یا بدون تلفات انجام شود.

مدیر پژوهش و فناوری شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی با بیان اینکه با ورود شرکت‌های دانش‌بنیان در هر بخشی نیازهای آن بخش رفع شده است، افزود: هم‌اکنون باید به عرصه‌های نو فناوری ورود کنیم تا فاصله فناوری در داخل و خارج کشور به حداقل برسد.

کاظم‌نژاد با اشاره به اینکه هدف وزارت نفت ارزان‌سازی تولید است، اظهار کرد: با ارتقای فناوری و روش‌های نو این موضوع امکان‌پذیر است.

وی افزود: هزینه بالای فرآیندهای پالایشگاهی و تولید یک فرآورده (سوخت) سبب هزینه‌های زیاد در تولید فرآورده‌های پالایشگاهی می‌شود.

مدیر پژوهش و فناوری شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی با اشاره به اینکه تحریم به ضرر کشور است، اما موجب اعتماد به توان داخلی شده است: گفت: سمت هر کاری می‌رویم باید باور انجام آن را داشته باشیم تا ارتقای فناوری محقق شود.

کاظم‌نژاد با اشاره به اینکه ۲۸ درصد محصولات در پالایشگاه‌های کشور به نفت‌کوره تبدیل می‌شود، اظهار کرد: این عدد در کشورهای دنیا کمتر از ۵ درصد است، از این رو واحد صنعتی ۱۲ هزار بشکه‌ای گوگردزدایی در پالایشگاه کرمانشاه در حال ساخت است.

وی با اشاره به اینکه گاز مایع (ال‌پی‌جی) در کشور یا با تخفیف فروخته یا سوزانده می‌شود، گفت: شرکت‌های دانش‌بنیان با توجه به ظرفیت بالای تولید ال‌پی‌جی در کشور برای تکمیل زنجیره ارزش و تبدیل ال‌پی‌جی به فرآورده‌های با ارزش ورود کنند.

کد خبر 638725

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =