مردمی‌سازی صرفه‌جویی مصرف انرژی در دوره اوج مصرف گاز

تفاهم‌نامه مردمی‌سازی صرفه‌جویی مصرف انرژی در استان یزد بین شرکت بهینه‌سازی مصرف انرژی، شرکت ملی گاز و یک شرکت خصوصی در دوره اوج مصرف گاز امضا شد.

به گزارش شانا، با توجه به تکلیف شرکت بهینه‌سازی مصرف سوخت در خصوص مدیریت تقاضا و وظایف شرکت ملی گاز ایران در حل معضلات ناترازی گاز طبیعی به‌ویژه در دوره سرد سال تفاهم‌نامه‌ای بین شرکت بهینه‌سازی مصرف سوخت و شرکت ملی گاز ایران با حضور حسین آبنیکی، مدیرعامل شرکت بهینه‌سازی مصرف سوخت و ساجد کاشفی، سرپرست مدیریت انرژی و کربن شرکت ملی گاز ایران امضا شد.

این طرح، طرح مردمی‌سازی صرفه‌جویی انرژی در استان یزد است و سامانه طراحی‌شده توسط مجری به‌منظور دریافت و ثبت اطلاعات و مصارف مشترکان و انجام محاسبات صرفه‌جویی (سامانه مهان) است.

مشترکن ثبت‌شده در سامانه برای برخورداری از مزایای طرح می‌توانند اقدام کنند که شامل صنایع معدنی و فولادی، کاشی و شیشه و ... خواهد بود که در دوره اوج مصرف گاز اجرا خواهد شد.

همکاری طرف‌های تفاهم‌نامه، به‌منظور تحقق صرفه‌جویی و عرضه گاز صرفه‌جویی‌شده به صنایع انرژی‌بر و کاهش قطعی گاز این صنایع در دوره سرد سال، از طریق مکانیسم‌های تشویقی مجری طرح به‌منظور ایجاد انگیزه صرفه‌جویی برای مشترکان گاز خانگی، تجاری، کشاورزی و صنعتی استان یزد به‌منظور کاهش مصرف گاز خود در دوره سرد سال نسبت به متوسط دوره مشابه سه سال قبل خواهد بود.

محورهای همکاری شرکت بهینه‌سازی شامل تعیین منافع مالی حاصل از صرفه‌جویی گاز بین متقاضیان، شرکت گاز، مجری و شرکت بهینه‌سازی، بررسی نحوه و عملکرد صحیح محاسبه صرفه‌جویی گاز در سامانه و ارائه موضوعات و محتواهای فرهنگ‌سازی برای کاهش مصرف انرژی به مجری خواهد بود.

همچنین محورهای همکاری شرکت گاز نیز ارائه میزان مصارف گاز متقاضیان خانگی، تجاری، کشاورزی  و صنعتی در استان یزد در سه سال پیش از شروع طرح، تعیین میزان حداقل و حداکثر قابل قبول صرفه‌جویی روزانه متقاضیان، تعیین میزان مصرف  ماهانه گاز متقاضیان در دوره سرد سال و اعلام به شرکت بهینه‌سازی و مجری، تحویل بهنگام گاز صرفه‌جویی‌شده به صنایع انرژی‌بر متقاضی در طرح پس از تأیید در سامانه، فراهم آوردن تمهیدات لازم برای انعقاد قرارداد با شرکت مجری توسط شرکت گاز استان یزد و مدیریت تحویل گاز صرفه‌جویی‌شده به صنایع انرژی‌بر متقاضی در طرح است.

شرکت مجری نیز طراحی سامانه و برنامه کاربردی قرائت میزان مصرف با اخذ تصویر زنده از کنتور، فراهم‌ آوردن امکان واریز پاداش صرفه‌جویی متقاضیان مشارکت‌کننده در طرح به‌صورت روزانه، تأمین هزینه‌های راه‌اندازی، بهره‌برداری و موارد مرتبط با سامانه و... را برعهده دارد.

مدت زمان اعتبار این تفاهم‎نامه از تاریخ امضا دو سال بوده و در صورت رضایت‌مندی طرف‌ها از اقدام‌ها تفاهم‌نامه قابل تمدید است.

شایان ذکر است که امضای این تفاهم‌نامه هیچ‌گونه تعهد مالی و حقوقی برای هیچ‌یک از طرف‌های این تفاهم‌نامه ایجاد نمی‌کند.

کد خبر 634845

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =