مشعل سومین حلقه چاه گازی در بخش خشکی میدان کیش روشن شد

مشعل سومین حلقه چاه گازی در بخش خشکی میدان کیش به همت متخصصان شرکت ملی حفاری ایران (دستگاه حفاری ۶۱ فتح) روشن شد.

به گزارش شانا به نقل از  شرکت ملی حفاری ایران، عبدالکریم علی‌محمدی، معاون مدیرعامل در پروژه‌های حفاری این شرکت، گفت: پروژه حفاری ۱+۱۲ حلقه چاه در میدان گازی کیش از جمله پروژه‌های بسیار مهم کشور است که با توجه به شرایط خاص مخازن در این میدان گازی، در عملیات تکمیل و فعال‌سازی این چاه‌ها وقفه چند ساله ایجاد شده بود.

وی ادامه داد: با توجه به وجود ناترازی گازی و برای رفع مشکل مطابق دستور وزارت نفت و پیگیری‌های مدیران عامل شرکت ملی نفت و شرکت ملی حفاری درباره تکمیل چاه‌های این میدان گازی و ورود گاز این میدان به چرخه سوخت کشور، برنامه‌ریزی لازم به‌منظور شتاب‌بخشی در عملیات حفاری چاه‌ها انجام شد.

معاون مدیرعامل در پروژه‌های حفاری شرکت ملی حفاری افزود: با توجه به پیچیدگی مخازن میدان گازی کیش، متخصصان شرکت ملی حفاری در نتیجه اجرای یک طرح ابتکاری در استفاده از سیال و رفع موانع تأمین تجهیزات درون‌چاهی، تکمیل چاه A2 در ۳۰ مهرماه ۱۴۰۲ با موفقیت انجام شد و عملیات نهایی تکمیل چاه سوم یا چاه B1 هم اکنون پایان یافته است.

علی‌محمدی، عمق سومین حلقه چاه تکمیل شده را بیش از ۴۱۴۴ متر و فشار مخزن را در هنگام جریان ۵ هزار ۸۰۰ پام و فشار ته  مخزن در ته چاه را  ۷۳۰۰ پام اعلام و اظهار کرد: با توجه به استقرار دو دستگاه حفاری خشکی این شرکت در بخش خشکی جزیره کیش، سومین حلقه از این پروژه روز چهارشنبه ( ۲۹ آذرماه) تکمیل و برای بهره‌برداری تحویل شرکت کارفرما شد و عملیات تکمیل چاه چهارم یعنی چاه A6 نیز در حال انجام است که به‌زودی تکمیل می‌شود.

وی کنگان و دالان را از مخازن پرفشار و پیچیده تشکیل‌دهنده میدان گازی کیش برشمرد و گفت: مراحل جابه‌جایی دکل حفاری ۶۱ فتح شرکت ملی حفاری ایران برای استقرار و آغاز عملیات تکمیل روی پنجمین حلقه چاه در حال انجام است.

کد خبر 634893

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =