دستیابی به دستاوردهای نسل چهارم انقلاب صنعتی با بلوغ نهادی و ارتقای مدیریت فناوری

سرپرست پژوهش و فناوری شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت با بیان اینکه در ایران بازیگران پرشماری در زمینه اینترنت اشیا وجود دارد، گفت: با بلوغ نهادی و ارتقای مدیریت فناوری می‌توانیم از دستاوردهای این حوزه و نسل چهارم انقلاب صنعتی بهره گیریم.

به گزارش خبرنگار شانا، علیرضا رضایی‌برمی روز پنجشنبه (۳۰ آذرماه) طی نشست تخصصی «هوشمندسازی در صنعت گاز» در دومین رویداد «پتروتِک» با بیان اینکه یکی از چالش‌های هوشمندسازی در صنعت گاز طولانی شدن زمان این کار است، گفت: یکی از دلایل طولانی شدن زمان هوشمندسازی این است که ما در طرف تقاضا قرار داریم.

وی با اشاره به نسل چهارم انقلاب صنعتی، یکی از مصادیق مهم آن را بحث آی‌اوتی (IOT) یا همان اینترنت اشیا دانست و اظهار کرد: برای ربط دادن زیرساخت‌های حیاتی به بخش آی‌اوتی الزام‌هایی وجود دارد. 

سرپرست پژوهش و فناوری شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت با بیان اینکه در کشور بازیگران پرشماری متشکل از نهادها و بنگاها در زمینه آی‌اوتی وجود دارد، گفت: با بلوغ نهادی و ارتقای مدیریت فناوری می‌توانیم از دستاوردهای حوزه آی‌اوتی و نسل چهارم انقلاب صنعتی استفاده کنیم.

رضایی‌برمی تصریح کرد: هم‌اکنون توسعه صنعت نفت زودتر توسعه مخابرات انجام شده است، از این رو امیدوارم نهادهای عرضه برای توسعه این بخش به ما کمک کنند.

کمک شرکت‌های عضو پارک‌ فناوری و نوآوری نفت و گاز به هوشمندسازی صنعت گاز

در ادامه محمدصابر کرم‌بیگی، معاون پارک فناوری و نوآوری نفت و گاز با اشاره به راه‌اندازی این پارک در خردادماه ۱۴۰۰، گفت: بدون برگزاری هیچ فراخوانی بیش از ۲۵۰ شرکت متقاضی عضویت در پارک فناوری و نوآوری نفت و گاز شده‌اند و تاکنون ۸۰ شرکت به عضویت در این پارک درآمده‌اند.

وی افزود: شرکت‌های «اکباتان گاز»، «متفا» و «تیروژ نیروی غرب» از شرکت‌های عضو پارک هستند که می‌توانند در حوزه هوشمندسازی صنعت گاز کمک کنند.

معاون پارک فناوری و نوآوری نفت و گاز با بیان اینکه نخستین موضوع در حوزه هوشمندسازی تبدیل بحث‌های فیزیکی به دیجیتال است، اظهار کرد: گام نخست کنتورهای هوشمند است که برداشته شده است و در ادامه سنسورایز و انتقال داده گام‌های بعدی این کار هستند.

کرم‌بیگی با اشاره به اینکه پارک فناوری و نوآوری نفت و گاز به‌دلیل ماهیت ملی که دارد متولی بعضی از طرح‌های پیشران کشور است، افزود: بزرگترین طرح دانش‌بنیان کشور با مصوبه ۵۰۰ میلیون دلاری شورای اقتصاد طرح احیای چاه‌های بسته و کم‌بازده است که از سوی شرکت ملی نفت ایران به این پارک واگذار شده است.

وی ادامه داد: مانند طرح احیای چاه‌های بسته و کم‌بازده برای هوشمندسازی صنعت گاز نیز می‌توان طرح پیشرانی را تعریف کرد.

به گزارش شانا، دومین رویداد پتروتک روز سه‌شنبه (۲۸ آذرماه) با همکاری همه ارکان زیست‌بوم فناوری و با مشارکت و حمایت معاونت مهندسی، پژوهش و فناوری وزارت نفت، پارک توسعه فناوری و چهار شرکت اصلی وزارت نفت همزمان با هفته پژوهش آغاز به‌کار کرد و روز پنجشنبه (۳۰ آذرماه) به کار خود پایان داد.

کد خبر 634920

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =