پارک فناوری و نوآوری نفت و گاز و دانشگاه تهران تفاهم‌نامه همکاری امضا کردند

پارک فناوری و نوآوری نفت و گاز و دانشگاه تهران در زمینه ارائه خدمات علمی و تخصصی حوزه صنعت نفت تفاهم‌نامه همکاری امضا کردند.

به گزارش شانا به نقل از پارک فناوری و نوآوری نفت و گاز، بر اساس این تفاهم‌نامه‌، پارک فناوری و نوآوری نفت و گاز و دانشگاه تهران در زمینه علمی و پژوهشی، ارائه مشاوره و خدمات تخصصی به پارک و برگزاری کارگاه‌های آموزشی کوتاه‌مدت و بلندمدت همکاری می‌کنند.

محمداسماعیل کفایتی، رئیس پارک فناوری و نوآوری نفت و گاز گفت: به‌منظور ارتقای سطح همکاری و ارتباط دانشگاه تهران با صنعت و با توجه به علاقه‌مندی دانشگاه برای ایجاد ارتباط مؤثر با صنعت نفت و استفاده از تجارب دانشگاه و پارک صنعت نفت مقرر شد این تفاهم‌نامه مقدمه‌ای برای یک نقشه راه کوتاه‌مدت، میان‌مدت و بلندمدت بین دانشگاه و پارک باشد.

وی افزود: با توجه به اینکه دانشگاه تهران، دانشگاه مادر تلقی می‌شود، در تلاشیم با امضای تفاهم‌نامه علمی و پژوهشی زمینه همکاری با این دانشگاه را گسترش دهیم که با توجه به ظرفیتی که صنعت نفت و دانشگاه تهران دارند، این امکان وجود دارد که بتوانیم از توان دانشگاه تهران برای رفع نیازهای پژوهشی و فناورانه صنعت نفت بهره ببریم.

رئیس پارک فناوری و نوآوری نفت و گاز اظهار کرد: دیدگاه مشترک خوبی بین پارک و دانشگاه وجود دارد و زمینه‌هایی در حوزه بالادستی و پایین‌دستی و بحث‌های بهینه‌سازی داریم که علاقه‌مندیم از طریق شرکت‌های دانشگاهی تحت عنوان شرکت‌های «اسپیناف» با دانشگاه تهران همکاری بیشتری داشته باشیم و اطمینان داریم بسیاری از چالش‌های پیش رو از طریق ارتباط مستقیم دانشگاه با صنعت و استادان حل می‌شود و شاهد شکل‌گیری شرکت‌هایی خواهیم بود که در صنعت نفت نقش‌آفرینی کنند.

کفایتی اظهار کرد: حضور واحدهای پژوهشی در بخش نفت مربوط به دانشگاه تهران در پارک فناوری و نوآوری نفت و گاز اندک است که با برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده درصددیم تعداد آنها را افزایش دهیم.

وی افزود: با پیاده‌ کردن برنامه‌های مشترک آموزشی، رویدادها و کارگاه‌ها، بحث دستیار فناوری، گرنت‌های صنعتی (طرح‌های ارتباط با صنعت) و فناوری و دیگر تورهای فناورانه برای بازدید و آشنایی هرچه بیشتر جامعه دانشگاهی می‌توان توان علمی و فناوری دانشگاه و صنعت نفت را بالاتر برد.

مهدی فکور، معاون پژوهش و فناوری دانشگاه تهران نیز در ادامه درباره این تفاهم‌نامه اظهار کرد: با رویکردی تازه که دانشگاه تهران برای تبدیل ایده‌ها به ثروت دارد، امروز تا حد امکان در این حوزه توانمندی‌های دانشگاه را در زمینه پژوهش و فناوری دانشجویان و استادانی که در این حوزه کار کردند از طریق پارک فناوری و نوآوری نفت و گاز در اختیار صنعت نفت قرار داده‌ایم.

وی افزود: این همگرایی آغازی نو است برای اینکه ما بتوانیم شرکت‌هایی را که در پارک فناوری و نوآوری نفت و گاز مستقرند تقویت کنیم تا استادان و دانشجویان به‌صورت عملی به این حوزه راه یابند.

بر اساس این گزارش، تفاهم‌نامه یادشده با هدف ارتقای سطح علمی و ایجاد زمینه مناسب برای انجام پروژه‌های پژوهشی و حمایت از پایان‌نامه‌های تحصیلات تکمیلی طی ۲۴ ماه بین محمداسماعیل کفایتی، رئیس پارک فناوری و نوآوری نفت و گاز و مهدی فکور، معاون پژوهش و فناوری دانشگاه امضا شد.

کد خبر 635290

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =