مرحله جدید طرح احیای چاه‌های کم‌بازده اجرا می‌شود

رئیس پارک فناوری و نوآوری نفت و گاز از اجرای فاز جدید طرح احیای چاه‌های کم‌بازده در چهار میدان نفتی مناطق نفت‌خیز جنوب با حضور شرکت‌های دانش‌بنیان خبر داد.

به گزارش شانا به نقل از پارک فناوری و نوآوری نفت و گاز، محمداسماعیل کفایتی گفت: چهار گروه متشکل از نمایندگان شرکت‌های فناور طرف قرارداد این پارک، ستاد شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب و شرکت‌های بهره‌بردار به‌صورت میدانی، چاه‌های چهار میدان نفتی شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب را بررسی و تحلیل کرده‌اند.

وی افزود: طرح احیای چاه‌های بسته و کم‌بازده نفتی از جمله طرح‌های ملی فناورانه با هدف افزایش تولید نفت، صیانت از منابع هیدروکربوری و حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان از سوی پارک فناوری و نوآوری نفت و گاز در دولت سیزدهم در حال راهبری است.

رئیس پارک فناوری و نوآوری نفت و گاز اظهار کرد: چهار شرکت فناور دیاکو انرژی پژوه، زیما توسعه پارسیان کیش، توسعه فناوری‌های همیار مهندسی، شرکت کاوش و تولید مهر انرژی به‌ترتیب از میدان‌های بی‌بی حکیمه، مارون، پلنگان و میدان رگ سفید بازدید کرده‌اند.

کفایتی ادامه داد: این بازدید با حضور نمایندگان پارک فناوری و نوآوری نفت و گاز، شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب، شرکت‌های بهره‌بردار و شرکت‌های فناوری و با هدف بررسی و ارزیابی میدانی آخرین وضعیت چاه‌های موضوع قرارداد برای واگذاری به شرکت فناور به‌منظور پیاده‌سازی فناوری مربوطه انجام شد.

وی تصریح کرد: با آغاز بازدید از سوی هریک از شرکت‌های فناور، بزرگ‌ترین طرح دانش‌بنیان کشور وارد فاز پیاده‌سازی فناوری می‌شود که پیش از این با بازدید از یکی از چاه‌های میدان اهواز در مجموع تاکنون پنج شرکت فناور طرف قرارداد با پارک فناوری و نوآوری نفت و گاز، چاه‌های موضوع قرارداد را بررسی و تحلیل کرده‌اند.

بر پایه این گزارش، در همین راستا و به‌منظور هرچه سریع‌تر عملیاتی‌ شدن مراحل اجرایی پیاده‌سازی فناوری در قراردادهای امضاشده، نشست‌هایی جداگانه‌ای برای جمع‌بندی نتایج بررسی مربوط به هر قرارداد در ستاد شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب برگزار می‌شود.

گفتنی است بازدید از چاه‌های شرکت‌های نفت مناطق مرکزی ایران و نفت فلات قاره ایران برای قراردادهای سایر شرکت‌های فناور در دستور کار آتی پارک فناوری و نوآوری نفت و گاز در طرح یادشده قرار دارد.

کد خبر 635509

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =