رسالت پارک تقویت جنبه‌های تولید است

رئیس پارک فناوری و نوآوری نفت و گاز با بیان اینکه تولید فرآیندی پرریسک در داخل و خارج کشور است، گفت: هدف ما تقویت تولید است.

به گزارش خبرنگار شانا، محمداسماعیل کفایتی امروز (چهارشنبه، ۱۶ اسفندماه) در گردهمایی سالانه شرکت‌های خانواده پارک فناوری و نوآوری نفت و گاز با بیان اینکه به‌تدریج به زمان استقرار کامل شرکت‌ها در پارک شهر ری نزدیک می‌شویم، گفت: هدف ما تقویت تولید است.

وی با اشاره به اینکه تولید، بحثی پرریسک در داخل و خارج کشور است و چالش‌های زیادی مانند مالی، فروش و بازار دارد، اظهار کرد: در تلاشیم با عرضه توانمندی‌ شرکت‌ها، شبکه‌سازی و صدور خدمات فنی - مهندسی شرایط مطلوبی را برای شرکت‌ها فراهم کنیم.

رئیس پارک فناوری و نوآوری نفت و گاز با بیان اینکه طرح احیای چاه‌های بسته و کم‌بازده بزرگ‌ترین طرح دانش‌بنیان کشور است، گفت: نخستین چاه به یک شرکت دانش‌بنیان سپرده شده است و الگوی موفقی در فناوری باز به‌شمار می‌آید.

کفایتی ادامه داد: احیای چاه‌ها مقدمه‌ای برای احیای مخزن و میدان است و با مصوبه‌ مجلس و قرارگیری پروانه‌ها در اختیار شرکت‌های بیرونی این موضوع محقق می‌شود.

وی با اشاره به اهمیت قابل توجه سبد زنجیره ارزش افزوده گفت: بحث سولفورزدایی از نفت کوره در پالایشگاه کرمانشاه آغاز شده است که سبب رسیدن به ۲۰۰ دلار ارزش افزوده می‌شود.

رئیس پارک فناوری و نوآوری نفت و گاز با بیان اینکه در صنعت پتروشیمی ظرفیت زیادی وجود دارد، اظهار کرد: هدف ما حمایت از شرکت‌هایی است که در این زمینه فعالیت می‌کنند.

کفایتی گفت: در موضوع بهینه‌سازی مصرف انرژی فراخوانی داده‌ایم که بالای ۸۰ شرکت دانش‌بنیان اعلام آمادگی کرده‌اند.

هدف پارک فناوری و نوآوری نفت و گاز صدور خدمات فنی و مهندسی است

وی افزود: هدف پارک فناوری و نوآوری نفت و گاز در کنار استقرار شرکت‌ها، صدور خدمات فنی مهندسی به کشورهایی مانند روسیه، چین، آفریقا، عراق و ... است تا کشورهای دنیا با توانمندی ایران آشنا شوند.

رئیس‌ پارک فناوری و نوآوری نفت و گاز اظهار کرد: اولویت وزارت نفت صدور خدمات فنی و مهندسی به کشورهای آفریقایی در بخش‌های پایین‌دستی و پالایشگاهی است.

کفایتی با بیان اینکه باید سهم فناوری و نوآوری در بخش‌های مختلف صنعت نفت بیشتر شود، گفت: شماری از قوانین باید تغییر کند تا شرایط در صنعت نفت به‌ویژه در مسیر دانش‌بنیان شدن این صنعت بهتر شود تا صاحب پتنت‌های زیاد شویم.

وی با اشاره به اینکه در حال ساخت پلتفرم مجازی هستیم و سال آینده از آن رونمایی می‌شود، تصریح کرد: این پلتفرم شرایط دانش‌ فنی، سرمایه‌گذاری و ارتباط مجازی با شرکت‌های خارجی را فراهم می‌کند.

کد خبر 638710

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =