تکمیل زنجیره ارزش و ایجاد ارزش‌افزوده سبب مقاوم‌سازی اقتصاد کشور می‌شود

مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی با تأکید بر اینکه تکمیل زنجیره ارزش و ایجاد ارزش‌ افزوده سبب مقاوم‌سازی اقتصاد کشور می‌شود، گفت: راهبرد و تمرکز شرکت ملی صنایع پتروشیمی در دولت سیزدهم، تولید محصولات نهایی با ارزش افزوده بالا، تأمین نیاز بازار داخلی و توسعه و تقویت صادرات است.

به گزارش شانا به نقل از شرکت ملی صنایع پتروشیمی، مرتضی شاهمیرزایی روز جمعه (هشتم دی‌ماه) همزمان با روز صنعت پتروشیمی در آیین آغاز عملیات اجرایی طرح پتروشیمی تربت‌حیدریه اظهار کرد: تکمیل زنجیره ارزش و ایجاد ارزش افزوده سبب مقاوم‌سازی اقتصاد کشور می‌شود و راهبرد و تمرکز وزارت نفت در دولت سیزدهم، تولید محصولات نهایی با ارزش افزوده بالا، تأمین نیاز بازار داخلی و توسعه و تقویت صادرات است.

وی با بیان اینکه طرح پتروشیمی تربت‌حیدریه پس از بهره‌برداری، پلی‌استایرن مورد نیاز همسایگان شرقی و شمالی را تأمین خواهد کرد، افزود: طرح پتروشیمی تربت ‌حیدریه از سوی نخبگان استان و به‌صورت بومی طراحی شده و محصول آن‌ به تعبیری «پلاستیک همه‌کاره» است.

معاون وزیر نفت گفت: یکی از ویژگی‌های این طرح، سازگاری با محیط زیست و مصرف پایین آب و گاز است که با توجه به این ویژگی‌ها، این طرح سرآمد است.

شاهمیرزایی با بیان اینکه عملیات اجرایی طرح پلی‌استایرن تربت‌حیدریه آغاز یک حرکت بزرگ در استان خراسان است، بیان کرد: پس از بهره‌برداری این طرح، دو محصول مهم دیگر نیز همسو با تکمیل زنجیره تولید خواهد شد.

کد خبر 635392

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =