صنعت نفت و گاز با تکیه بر توان داخل به موتور محرکه اقتصاد کشور تبدیل شده است

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی گفت: صنعت نفت و گاز با تکیه بر توان داخل به موتور محرکه اقتصاد کشور تبدیل شده است و باید بیشترین تمرکز را در مسیر تحقق رشد اقتصادی بالا با تکیه بر دانش‌بنیان شدن داشته باشد.

حسین حسین‌زاده در گفت‌وگو با خبرنگار شانا، به راهکارهای افزایش تولید نفت اشاره و اظهار کرد: استفاده از ظرفیت‌های داخلی از جمله دانش‌بنیان‌ها و هوش مصنوعی از بهترین راهکارها برای تحقق این مهم است.

وی با بیان اینکه باید از ظرفیت‌های بین‌المللی نیز در قالب دپیلماسی انرژی استفاده کرد، افزود: باید در این بخش نیز بیشتر تلاش کرد، اما معتقدم وزارت نفت در این حوزه نمره قبولی می‌گیرد.

عضو کمیسیون انرژی مجلس تصریح کرد: وزارت نفت با بومی‌سازی و تولید بار اول تجهیزات پالایشگاهی توانست در زمینه پالایشگاه‌داری فراسرزمینی ورود کند که جای تشکر دارد.

شهریار حیدری، نماینده قصرشیرین، سرپل ذهاب و گیلانغرب در مجلس نیز با بیان اینکه صنعت نفت و گاز در زمینه تولید بار اول موفقیت‌های خوبی داشته است، گفت: صنعت نفت و گاز با تکیه بر توان داخل به موتور محرکه اقتصاد کشور تبدیل شده است و باید بیشترین تمرکز را در مسیر تحقق رشد اقتصادی بالا با تکیه بر دانش‌بنیان شدن داشته باشد.

وی اظهار کرد: با به‌کارگیری توان داخل، همچنین اقلام راهبردی و تجهیزات راهبردی توانستیم فاز ۱۱ پارس جنوبی را به بهره‌برداری برسانیم.

کد خبر 635407

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =