شرکت‌های دانش‌بنیان نیاز به بازار بزرگ و پایدار دارند

معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست‌جمهوری گفت: حمایت بدون هدف شاید شرکتی را سرپا نگه‌ دارد، اما پایدار نخواهد ماند.

به گزارش خبرنگار شانا، روح‌الله دهقانی فیروزآبادی امروز (یکشنبه، ۱۷ دی‌ماه) در آیین امضای توافق‌نامه همکاری مشترک بین شرکت ملی گاز ایران و معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست‌جمهوری با بیان اینکه هیچ حمایتی واقعی‌تر و هدفمندتر از توسعه بازار بزرگ، دائمی و پایدار برای شرکت‌های دانش‌بنیان نیست، افزود: حمایت کمکی بدون هدف شاید شرکتی را سرپا نگه‌ دارد، اما پایدار نخواهد ماند.

وی تصریح کرد: دسته‌بندی که در معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست‌جمهوری مصوب شد شرکت‌های دانش‌بنیان به سه دسته نوپا، نوآور و فناور تقسیم شده‌اند.

معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست‌جمهوری اظهار کرد: طی ۴۴ سال گذشته مانند اکنون فرصت همکاری با شرکت‌های دانش‌بنیان ایجاد نشده است و در ۱۰ درصد پایانی کار قرار گرفته‌ایم.

دهقانی فیروزآبادی تصریح کرد: طبق نخستین ماده قانون جهش تولید دولت مکلف است اقلام راهبردی فناورانه خود را معادل یک میلیون دلار در سال با کمک و همکاری شرکت‌های دانش‌بنیان داخلی تأمین کنند.

وی اظهار کرد: شرکت‌های دانش‌بنیانی که در صنعت گاز که ارزشمندترین و مهم‌ترین نعمت این خاک است، کارهای پژوهشی و فناورانه انجام می‌دهند، در آینده نزدیک به دستاوردهای بزرگی دست می‌یابند.

کد خبر 635839

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =