آینده‌سازی صنعت نفت در استان بوشهر/ از برگزاری آزمون‌های جامع تا ارائه بسته‌های درسی

وزارت نفت دولت سیزدهم همسو با سیاست مسئولیت اجتماعی، کارهای عام‌المنفعه‌ای بر پایه توانمندسازی در استان بوشهر بنا کرده و می‌رود تا با حرفه‌آموزی و تقویت سطح علمی و آموزشی دبیران و دانش‌آموزان، عطر امید به آینده را بیفشاند.

به گزارش خبرنگار شانا، با تلاش مدیریت نظارت بر طرح‌های عمرانی مناطق نفت‌خیز شرکت ملی نفت ایران به نمایندگی از وزارت نفت، در اجرای طرح‌های مسئولیت‌های اجتماعی و در مسیر پیشبرد اهداف توسعه‌ای آموزشی از ابتدای دولت سیزدهم تاکنون هزار و ۱۵۵ تکلیف آموزشی تکمیل‌ شده یا در دست اقدام دارد که این نرخ در استان بوشهر، ۱۱۶ تکلیف با صرف اعتباری بیش از ۱۳ هزار میلیارد ریال بوده است.

از ۱۱۶ تکلیف تعریف‌شده، ۳۴ تکلیف تکمیل شده و ۱۳۲ تکلیف دیگر در حال اجراست.

اقدام‌های آموزشی که نمونه آن در کشور نیست

بر اساس تکالیف تعریف‌شده، این معاونت در سال تحصیلی ۱۴۰۳-۱۴۰۲ اقدام به برگزاری دوره­‌های توانمندسازی و کارگاه‌های آموزشی برای آموزگاران و دبیران ابتدایی، متوسطه اول و دوم و کنکوری خواهد کرد و قرار است ۴ هزار و ۳۶۴ نفر از دبیران ابتدایی در کل استان در سه درس ریاضی، ادبیات و علوم، ۲۲۰ جلسه، هزار و ۷۲۶ نفر دبیر متوسطه اول ۱۰ درس، ۶۵۴ جلسه، ۲هزار و ۲۸۶ نفر دبیر متوسطه دوم ۱۵ درس، هزار و ۱۶۳ جلسه و ۵۰۰ نفر از مدرسان متوسطه دوم ۱۲ درس تخصصی در سه رشته به‌طور ویژه متناسب با پرسش‌های کنکور در ۳۶۰ جلسه آموزش ببینند.

تهیه و تدوین سایت آموزشی متوسطه اول و دوم برای ایجاد و بارگذاری تمامی جزوات و محتوای آموزشی و فیلم‌های آموزشی، سؤال‌های استاندارد آزمون نهایی و کنکور و... موردنیاز دبیران و دانش‌آموزان کل استان بوشهر (به‌طور ویژه امسال)، از دیگر اقدام‌های مهم مدیریت نظارت این سایت مختص به استان بوشهر است که به‌طور بومی برای این استان طراحی شده است و نمونه آن در کشور نیست.

آینده‌سازی صنعت نفت در استان بوشهر/ از برگزاری آزمون‌های جامع تا ارائه بسته‌های درسی

پس از اجرای طرح ارتقای مهارت حرفه‌ای دبیران، اداره کل آموزش‌وپرورش استان بوشهر گواهینامه معتبر به دبیرانی که در طرح حضور داشتند اعطا می‌کند که این گواهینامه در رزومه کاری دبیران استان مؤثر خواهد بود و افزون بر آن حضور و موفقیت در این دوره‌ها به‌عنوان بخشی از آموزش حین خدمت ایشان لحاظ می‌شود و در روند ارتقای آنها مؤثر خواهد بود، همچنین دبیران آموزش‌دیده به‌مدت پنج سال برای هم‌افزایی و انتقال دانش متعهد به انجام‌وظیفه در استان هستند.

امیدآفرینی به آینده با برگزاری کلاس تقویتی و کنکور برای دانش‌آموزان

از دیگر کارهای عام‌المنفعه مدیریت نظارت بر طرح‌های عمرانی مناطق نفت‌خیز شرکت ملی نفت ایران، کمک به تجهیز هنرستان‌های فنی حرفه‌ای و کار و دانش در کل استان بوشهر، توزیع بسته‌های آموزشی برای هزار و ۲۰۰ دانش‌آموز تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) و بهزیستی کل استان و برگزاری ۳ هزار و ۶۰۰ جلسه کلاس تقویتی برای ۴ هزار و ۱۰۶ دانش‌آموز پایه دهم، یازدهم و دوازدهم متوسطه نظری است.

آینده‌سازی صنعت نفت در استان بوشهر/ از برگزاری آزمون‌های جامع تا ارائه بسته‌های درسی

در ادامه فعالیت‌های افزایش امید به آینده این مدیریت، می‌توان به برگزاری آزمون شبه‌نهایی پیشرفت تحصیلی پایه دهم، یازدهم و دوازدهم و آزمایشی کنکور پایه دوازدهم برای کل دانش‌آموزان، تهیه و توزیع کتاب آزمون گام نهایی برای ۵ هزار و ۸۶۰ دانش‌آموز پایه دوازدهم و برگزاری کلاس‌های کنکور، مرور و جمع‌بندی کنکور برای یک هزار و ۲۰۰ دانش‌آموز تحت پوشش اشاره کرد.

کد خبر 635950

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =