پتروایران و سازمان انرژی اتمی تفاهم‌نامه همکاری امضا کردند

شرکت توسعه پترو ایران و یکی از شرکت‌های زیرمجموعه سازمان انرژی اتمی به‌منظور گسترش زمینه‌های همکاری با توجه به‌توان تخصصی و مدیریتی، تفاهم‌نامه همکاری امضا کردند.

به گزارش شانا به نقل از شرکت توسعه پترو ایران، تفاهم‌نامه همکاری پتروایران و شرکت توسعه کاربرد پرتوها، زیرمجموعه سازمان انرژی اتمی، با هدف فراهم‌ کردن زمینه‌های لازم برای همکاری به‌منظور بهره‌مندی از قابلیت‌ها و توانایی‌های دو طرف در پروژه‌های مورد توافق در زمینه‌های اکتشاف، ساخت تجهیزات چاه‌پیمایی هسته‌ای، ساخت پمپ و سانتریفیوژ، NORM، آموزش، ایمنی و حفاظت در برابر اشعه، محیط زیست و پسمانداری و افزایش بهره‌وری نفت و مشتقات آن و ازدیاد برداشت برای رفع نیازهای فناورانه در صنعت نفت به امضای منصور مهرشاد، سرپرست شرکت توسعه پترو ایران و سید پژمان شیرمردی، معاون سازمان انرژی اتمی و مدیرعامل شرکت توسعه کاربرد پرتوها رسید.

از آنجا که شرکت توسعه پترو ایران دارای صلاحیت، تجارب و امکانات لازم در زمینه اجرای پروژه‌های یکپارچه و بزرگ و از پیمانکاران دارای صلاحیت در همه‌ حوزه‌های اکتشاف و تولید صنایع نفت و گاز است و شرکت توسعه کاربرد پرتوها نیز ظرفیت علمی و دانشی متشکل از نخبگان فعال در عرصه طراحی و ساخت تجهیزات ابزار دقیق، آزمون‌های غیرمخرب، ردیاب­‌های هسته‌ای، اسکنرهای برج، شناسایی خوردگی، پیگرانی و طراحی، ساخت و تعمیرات تجهیزات گمانه‌نگاری هسته‌ای را دارد، این تفاهم‌نامه در دستور کار قرار گرفت.

بر پایه این گزارش، در حاشیه امضای این تفاهم‌نامه منصور مهرشاد، سرپرست شرکت توسعه پتروایران ضمن معرفی عملکرد و کارکردهای پترو ایران گفت: گروه شرکت‌های توسعه پترو ایران با ۲۶ سال سابقه در اجرای پروژه‌های بزرگ به‌عنوان بازوی شرکت ملی نفت در حوزه اکتشاف و تولید موفق بوده و از این پس با توجه به ناترازی در حوزه نفت و گاز، شرکت خود را آماده ورود به پروژه‌های توسعه میدان و در حال اجرای شرکت ملی نفت ایران کرده است.

وی با اشاره به اولویت‌های شرکت ملی نفت ایران افزود: با توجه به لزوم افزایش تولید نفت خام در کشور، استفاده از فناوری‌های روزآمد و پیشرفته برای حفاری، تعمیر، احیای‌ چاه‌ها و افزایش بهره‌وری چاه‌های نفت و گاز در دستور کار قرار دارد و در این زمینه شرکت توسعه پتروایران تلاش می‌کند نقش‌آفرینی مؤثری داشته باشد.

سید پیمان شیرمردی، مدیرعامل شرکت توسعه کاربرد پرتوها نیز گفت: با توجه به پیشرفت روزافزون انرژی هسته‌ای در کشور و لزوم استفاده حداکثری از این توانمندی در دیگر حوزه‌های صنعت از جمله نفت و گاز و با انجام پژوهش‌های جدید در حوزه نفت، گاز و پتروشیمی نیازهای این بخش شناسایی شده است و در حال عملیاتی و اجرایی کردن و رفع آنها هستیم.

وی افزود: نگاه ما این است که با توجه به اقتصاد وابسته به نفت، سرریز دانش هسته‌ای به حوزه صنعت نفت اختصاص یابد و بخشی از نیازها با استفاده از ظرفیت‌های هسته‌ای برآورده شود.

شیرمردی اظهار کرد: شرکت توسعه کاربرد پرتوها هدف‌های ویژه‌ای را در صنعت نفت دنبال می‌کند، برای نمونه فعالیتی با دانشگاه صنعتی امیرکبیر انجام شده و آن ساخت دستگاهی مبتنی بر فیزیک برای ازدیاد برداشت است و این آمادگی وجود دارد که با همکاران پتروایران این دستگاه به شکل صنعتی و انبوه ساخته شود و  نیازهای کشور را برآورده کند.

کد خبر 635995

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =