۱۱ قرارداد تولید بار اول به ارزش ۸۵۰ میلیارد تومان در مناطق نفت‌خیز جنوب امضا شد

رئیس پژوهش و فناوری مناطق نفت‌خیز جنوب با اشاره به اینکه از ابتدای دولت سیزدهم فعالیت‌های مهمی آغاز شد، گفت: تاکنون حدود ۱۱ قرارداد تولید بار اول به ارزش ۸۵۰ میلیارد تومان با مجوز رسمی معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری امضا شده است.

به گزارش شانا به نقل از شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب، محمد گلستان‌باغ در حاشیه چهاردهمین نمایشگاه تخصصی ساخت تجهیزات صنعت نفت خوزستان اظهار کرد: شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب به‌عنوان بزرگ‌ترین شرکت تولیدی نفت و گاز کشور، حدود ۸۵ درصد نفت و گاز و ۹۵ درصد خوراک پالایشگاه‌های کشور را تولید می‌کند و جزو بزرگ‌ترین شرکت‌های تابع وزارت نفت به‌شمار می‌رود.

وی بیان کرد: این شرکت از نظر اهمیت تولید و کار با شرکت‌های دانش‌بنیان، برای نگهداشت و افزایش این امر خطیر، فعالیت‌های مهمی را از ابتدای دولت سیزدهم آغاز کرده است، به‌گونه‌ای که شاهد رشد قابل‌ توجهی در بحث قراردادهای پژوهشی و قراردادهای دانش‌بنیان در مناطق نفت‌خیز جنوب هستیم.

رئیس پژوهش و فناوری مناطق نفت‌خیز جنوب با بیان اینکه حدود یک هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان بسته‌های فناورانه و پروپوزال‌های در انتظار مجوز در معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری داریم، گفت: همچنین با دانشگاه‌ها، شرکت‌های دانش‌بنیان و مراکز علمی‌تحقیقاتی سراسر کشور از جمله خوزستان، قراردادهای پژوهشی با مبلغ بیش از۲۰۰ میلیارد تومان ( ۱۱ میلیون یورو) امضا کرده‌ایم.

گلستان‌باغ با بیان اینکه در حوزه دانش‌بنیان با یک مهارت و حوزه کار تخصصی روبه‌رو هستیم، افزود: اشتغال‌زایی برای افراد متخصص، کار بسیار دشواری است که  امروزه  به‌خوبی از سوی شرکت‌های دانش‌بنیان‌ انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه در نمایشگاه‌ها تنها با کالا مواجه نیستیم، بلکه با محصولی که حاصل ساعت‌ها فکر، دانش، تلاش و مهارت است، روبه‌رو می‌شویم، گفت: این محصولات در دنیا بی‌نظیرند و به‌کارگیری آنها نیازمند مهارت، تخصص و برنامه‌ریزی دقیق است.

رئیس پژوهش و فناوری مناطق نفت‌خیز جنوب، جوان‌گرایی در پژوهش و فناوری را یکی از دستاوردهای بسیار خوب در مناطق نفت‌خیز جنوب دانست و تصریح کرد: میانگین سنی افرادی که در پژوهش، فناوری و تولید بار اول فعالیت می‌کنند حدود ۳۹ سال است و  این جوان‌گرایی از عوامل مؤثر در رشد فناوری و افزایش قراردادهای بار اول است.

کد خبر 636389

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =