قدردانی وزیر کشور از پویش مردمی مدیریت مصرف گاز در خراسان رضوی

وزیر کشور از خانواده‌های استان خراسان رضوی که با کاهش مصرف گاز در فصل زمستان سبب جلوگیری از توقف فعالیت واحدهای صنعتی شدند، قدردانی کرد.

به گزارش شانا به نقل از شرکت گاز استان خراسان رضوی، ظهر امروز (پنجشنبه، ۲۸ دی‌ماه) در آیینی با حضور احمد وحیدی وزیر کشور، معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و مدیران عالی شرکت ملی گاز ایران، کارگران و مدیران واحدهای صنعتی استان از خانواده‌هایی که با کاهش مصرف گاز خانگی سبب شدند چرخه فعالیت صنعت در استان متوقف نشود، تقدیر شد.

وحیدی در آیین پویش مردمی‌ مدیریت مصرف گاز با کاهش ۱۰ درصدی در بخش خانگی که در یکی از واحدهای صنعتی مشهد برگزار شد، ضمن قدردانی از مدیران استان برای اجرای مناسب پویش مدیریت مصرف در سال ۱۴۰۱، اظهار کرد: اجرای مطلوب این پویش مردمی در سال ۱۴۰۱ و کاهش ۱۰ درصدی مصرف گاز از سوی مردم خراسان رضوی جلو بعضی از محدودیت‌های گازی در صنایع در فصل سرما را گرفت.

وی اظهار کرد: راه اصلی عبور از بحران انرژی صرفه‌جویی و تغییر در شیوه مصرف است و استان خراسان رضوی در این زمینه کاری ستودنی انجام داده است.

وزیر کشور با اشاره به محدودیت‌های پیش‌آمده در سال ۱۴۰۱ برای صنایع گفت: محدودیت‌های پیش‌آمده در واقع کمک صنایع برای تأمین گاز خانگی بود و امروز مردم خراسان رضوی با صرفه‌جویی به کمک صنایع استان آمده‌اند تا محدودیت صنایع را در زمستان کاهش دهند.

وحیدی افزود: پارسال کار ارزشمند جهادی در زمینه گاز انجام شد و در حالی‌که ما شاهد بودیم در اروپا بسیاری بر اثر سرما جان سپردند اما در ایران با وجود همه این مسائل یک نفر به‌دلیل سرمازدگی دچار مشکل نشد که به‌دلیل این هماهنگی‌ها و کار جهادی بود، اگر امسال نیز با چنین سرما و کمبودی روبه‌رو شویم، بهتر از پارسال مدیریت خواهیم کرد.

وی با بیان اینکه اگر مردم را در هر طرحی دخیل کنیم، به بهترین وجه می‌توانند اقتصاد خانوار را اداره و به اقتصاد ملی کمک کنند، تأکید کرد: هر زمان مردم پای کار باشند و کار مردمی‌سازی شود، موفقیت آن تضمین شده است و در برنامه‌ریزی بخش‌های مختلف نیز باید رویکرد مردمی‌سازی را گسترش دهیم.

وزیر کشور تصریح کرد: هر فرمولی که به مشارکت مردم در همه حوزه‌ها کمک کند، بسیار ارزشمند است. هرچه می‌توانیم باید این پویش را توسعه دهیم، تشویق کنیم و در همه حوزه‌ها پیش ببریم.

شایان ذکر است مردم استان خراسان رضوی برای حضور در پویش مردمی کاهش مصرف گاز بخش خانگی می‌توانند با ثبت شماره اشتراک خود در سایت پویش به نشانی https://egas.ir/pooyesh در این طرح مشارکت کنند.

کد خبر 636418

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =