۲ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۵:۰۹
  • کد خبر: 636607
رکوردشکنی صنعت نفت در رشد بهره‌وری

صنعت نفت رکورد رشد بهره‌وری در اقتصاد را در طول فعالیت برنامه ششم جابه‌جا کرد به‌طوری‌که بهره‌وری در صنعت نفت از رقم منفی ۳.۷ درصد به ۱۲.۶ درصد رسید.

به گزارش شانا به نقل از مهر، بر اساس آمارهای موجود با آغاز فعالیت دولت سیزدهم در سال ۱۴۰۰ رشد بهره‌وری در اقتصاد آغاز شد، به‌گونه‌ای که هم‌اکنون به رقم ۳.۷ درصد می‌رسد.

عملکرد بخش‌های مختلف اقتصاد و تأثیر آن در این رشد نشان می‌دهد میانگین بهره‌وری بخش نفت که منفی ۳.۷ درصد در طول ۵ سال فعالیت برنامه ششم بود در طول فعالیت دولت سیزدهم از سال ۱۴۰۰ تا سال ۱۴۰۱ با جهشی خیره کننده به مثبت ۱۲.۶ درصد رسیده است که بیشترین جهش را در میان دیگر بخش‌های اقتصادی داشته است.

پس از صنعت نفت و گاز بخش صنعت نیز در رتبه دوم افزایش بهره‌وری قرار دارد به‌طوری‌که رشد بهره‌وری در این بخش از ۳.۱ درصد به ۵.۷ درصد رسیده است.

البته بیشترین بهره‌وری ثبت شده متعلق به بخش ارتباطات است، اما نکته قابل توجه اینجاست که بهره‌وری این بخش در برنامه ششم نیز بالا بوده و به رقم ۲۷.۵ رسیده است.

بهره‌وری در بخش‌های مختلف مانند کشاورزی ۲.۵ درصد، معدن ۷.۵ درصد، صنعت ۵.۷ درصد، آب و برق ۱.۹ درصد، ساختمان منفی ۴.۹ درصد، حمل و نقل ۶.۲ درصد است.

کد خبر 636607

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =