جابه‌جایی رکورد تولید متانول در پتروشیمی بوشهر

پتروشیمی بوشهر رکورد تولید متانول در دوره‌های گذشته این شرکت را با عبور از تولید یک میلیون و ۳۱۸ هزار تن متانول در پایان دی‌ماه جابه‌جا کرد.

به گزارش شانا به نقل از شرکت پتروشیمی بوشهر، جواد حاتمی، مدیرعامل شرکت پتروشیمی بوشهر در آیین قدردانی از مهندسان، متخصصان و کارکنان این شرکت در تحقق اهداف شرکت، فاز نخست و تولیدی شرکت را که ویژگی‌هایی خاص در صنایع بالادستی و پایین‌دستی دارد همچون فاز توسعه‌ای و در حال اجرا مهم برشمرد و اعلام کرد: تولید در زنجیره در اختیار را خوب و صحیح هدایت کردیم و افزون بر افزایش اقتصادی تولید، صادرات و درآمدزایی شرکت را نیز افزایش دادیم.

وی نیروی انسانی را سرمایه اصلی پتروشیمی بوشهر دانست و یکی از اولویت‌ها را افزایش سطح معیشت و رفاه آنان اعلام کرد و گفت: در روند تولید متانول و ثبت رکورد جدید، شاهد نقش مهم و اساسی نیروی انسانی متعهد و متخصص هستیم.

مهرداد دینیان، مدیر مجتمع شرکت پتروشیمی بوشهر نیز در این آیین با اشاره به تکمیل زنجیره گاز ترش از شیرین‌سازی تا جداسازی گوگرد، اتان و متان و در نتیجه تولید متانول و تأمین حداکثری یوتیلیتی در درون این مجموعه اظهار کرد: امسال متانول با ۹۵ درصد ظرفیت تولید خواهد شد.

وی با اشاره به عواملی که در ثبت رکورد تولید نسبت به سال‌های قبل دخیل بوده است، افزود: آموزش مستمر کارکنان بهره‌برداری برای مهار هرچه بهتر پارامترهای کنترلی واحد با هدف بهینه‌سازی تولید و تشخیص زودهنگام مشکلات، بررسی دقیق و مداوم سایت و گزارش موارد خرابی تجهیزات و نشتی‌ها در سریع‌ترین زمان ممکن از جمله مواردی بوده که تأثیر بسزایی در افزایش تولید متانول داشته است.

مدیر مجتمع شرکت پتروشیمی بوشهر اظهار کرد: کنترل مشکلات تجهیزات و نحوه بهره‌برداری در بخش‌هایی که دارای مشکل فنی بوده و امکان انجام آن به‌سادگی و بدون خارج کردن آن از سرویس میسر نبود، یکی دیگر از مسائلی است که واحد بهره‌برداری توانست با بهره‌گیری از تکنیک‌های فنی و توقف تولید مداوم، در کنترل شرایط و حفظ تولید موفق عمل کند.

کد خبر 636724

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =