همکاری ایران و عراق فرصتی یکتا برای دو طرف است

مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب با اشاره به اشتراک‌های فراوان ایران و عراق در زمینه صنعت نفت و نیازهای فنی مشابه و تشابه‌های سیاسی گفت: امروز دو کشور فرصتی یکتا برای همکاری در صنعت نفت دارند.

به گزارش شانا به نقل از شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب، علیرضا دانشی عصر جمعه (۱۳ بهمن‌ماه) در دیدار با علی خضیر عباس، مدیرعامل شرکت نفت ذی‌غار عراق تصریح کرد: در مدت ۴۴ سال پس از انقلاب اسلامی، صنعت نفت همواره مورد تهاجم و عداوت دشمن بوده است که با همت و اراده صنعتگران عرصه تولید نفت توانستیم تحریم‌ها را تحمل کنیم و به استقلال برسیم.

وی ادامه داد: شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب نیاز به کالای خارجی را  به‌ حداقل رسانده است و دانشگاه‌ها و مراکز دانش‌بنیان داخلی پاسخگو نیازهای ما در زمینه علمی هستند.

بر اساس این گزارش، مدیرعامل شرکت نفت ذی‌غار نیز ضمن ابراز خرسندی از حضور در جمع متخصصان نفتی جنوب ایران بیان کرد: از سال ۲۰۱۷ این شرکت توانسته تولید خود را به ۲۳۰ هزار بشکه در روز برساند.

وی افزود: با اکتشاف یک ذخیره نفتی تازه توانسته‌ایم تولید را ۱۰۰ هزار بشکه در روز افزایش دهیم و با پنج اکتشاف تازه که تا دو سال دیگر نتایج آن مشخص می‌شود به‌ ظرفیت تولید روزانه ۲ میلیون بشکه نفت دست می‌یابیم.

مدیرعامل شرکت نفت ذی‌غار ضمن آرزوی ایجاد روابط مؤثر بین شرکت‌های ملی مناطق نفت‌خیز جنوب و ذی‌غار عراق تمایل خود را درباره تبادل تجربه‌های ارزنده دو شرکت در زمینه استخراج و تولید اعلام کرد.

کد خبر 637156

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =