بهینه‌سازی مصرف گاز نیازمند عزمی ملی و فرابخشی است

سرپرست مدیریت انرژی و کربن شرکت ملی گاز ایران گفت: بهینه‌سازی مصرف گاز در کشور نیازمند هماهنگی و عزمی ملی و فرابخشی است.

به گزارش شانا به نقل از شرکت ملی گاز ایران، ساجد کاشفی در حاشیه دومین نمایشگاه رویداد روایت پیشرفت اظهار کرد: این نمایشگاه افزون‌ بر ارائه دستاوردها و توفیق‌های نظام برای پیمودن مسیر پیشرفت، می‌تواند تاثیر بسزایی در ایجاد بستر گفتمان پیرامون چالش‌های اصلی حوزه‌های مختلف و راهکارهای غلبه بر آنها داشته باشد.

وی به اهمیت و ضرورت توجه به بهینه‌سازی مصرف انرژی در کشور اشاره کرد و افزود: بهینه‌سازی مصرف گاز در کشور نیازمند هماهنگی و عزمی ملی و فرابخشی است که باید در آن، هم بخش‌های مختلف دولت و حاکمیت و هم عموم مردم نقش مناسب خود را ایفا کنند.

سرپرست مدیریت انرژی و کربن شرکت ملی گاز ایران ادامه داد: برگزاری نمایشگاه‌هایی از این دست فرصت مناسبی است که با بهره‌برداری مطلوب از آن بهینه‌سازی مصرف گاز و انرژی را به گفتمان و مطالبه‌ای عمومی بدل سازیم.

کاشفی با اشاره به برنامه‌های ویژه سال ۱۴۰۲ این شرکت در حوزه بهینه‌سازی گفت: پویش مردمی‌سازی مدیریت مصرف گاز در خراسان رضوی از جمله این طرح‌هاست که در حاشیه این نمایشگاه مراسم قرعه‌کشی دور نخست جوایز ۲۰ میلیونی مشترکان کم‌مصرف گاز در استان خراسان رضوی هم برگزار شد.

وی تصریح کرد: به موازات بهینه‌سازی مصرف گاز مشترکان، مدیریت و کاهش مصرف انرژی و تولید کربن در صنعت گاز نیز بسیار مهم است که افزون بر ایجاد منفعت اقتصادی، از منظر صیانت از محیط زیست و کاهش آلاینده‌ها نیز فواید بسیاری نصیب کشور می‌کند.

سرپرست مدیریت انرژی و کربن شرکت ملی گاز ایران در پایان برنامه‌ها و اقدام‌های این شرکت برای کاهش مصرف انرژی و کربن را رو به پیشرفت توصیف و اظهار کرد: بخش‌های عملیاتی شرکت ملی گاز ایران در حوزه‌های پالایش، انتقال و توزیع گاز در قالب ساختار جدید سازمانی، سیاست‌ها و راهبردهای کلان این شرکت را در قالب برنامه‌ها و اقدام‌های منسجم و هماهنگ پیگیری می‌کنند که امیدواریم در آینده‌ای نزدیک شاهد توسعه ارائه دستاوردهای این حوزه در نمایشگاه‌های آینده «روایت پیشرفت» باشیم. 

کد خبر 637514

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =