لزوم ایجاد واحدهای پژوهش و فناوری در شرکت نفت و گاز مسجدسلیمان

مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب با اشاره به فعالیت‌های جدی و در مسیر پیشرفت نفت و گاز مسجدسلیمان تأکید کرد: فعال کردن واحدهای پژوهش و فناوری به‌عنوان راهبر آینده این شرکت ضروری است.

به گزارش شانا به نقل از شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب، علیرضا دانشی روز دوشنبه (۲۳ بهمن‌ماه) در نشست ‌نهایی پیش‌بینی پنج‌ساله بهره‌دهی چاه‌های نفت و گاز شرکت بهره‌برداری نفت و گاز مسجدسلیمان در نیمه نخست سال ۱۴۰۳ که با حضور مدیران ارشد دو شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب و نفت و گاز مسجدسلیمان برگزار شد، تصریح کرد: مخازن مسجدسلیمان از حیث تنوع ساختار، به مثابه یک دانشگاه صنعتی است که استفاده از ظرفیت هوشمند این مخازن در زمینه توسعه و ایجاد دانش به ارتقای سازمان کمک می‌کند.

وی با تأکید بر آموزش و نگهداشت کیفیت نیروی انسانی تصریح کرد: آموزش باید جدی گرفته شود و مسئله‌ای حیاتی است، زیرا امروز مراکز علمی و تحقیقاتی دنیا در حال کار هستند و برنامه‌ریزی همسو با سطح علمی دنیا و انتقال آن به کارکنان نیاز اساسی شرکت است.

مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب بیان کرد: تبیین سیاست‌های کلان دولت سیزدهم همسو با کمک به جامعه پیرامونی در چارچوب قانون و مقررات و به‌منظور انجام مسئولیت‌ اجتماعی برای افزایش تولید پایدار است.

دانشی اظهار کرد: استفاده از پساب‌های صنعتی و کشاورزی برای تزریق در مخازن دارای افت فشار سبب فشارافزایی و افزایش تولید نفت می‌شود و برای صنعت نفت و محیط زیست فواید و صرفه‌های بسیاری دارد.

وی با اشاره به وجود آب‌های غیرقابل مصرفی همچون زهاب‌های کشت نیشکر در خوزستان و پساب تصفیه‌شده یا نشده صنایع آلاینده خواستار آن شد تا ضمن تقویت بخش پژوهش و فناوری در شرکت نفت و گاز مسجد سلیمان و شرکت‌های تابع، از ظرفیت دانشگاه‌ها نیز برای یافتن راه‌های ازدیاد برداشت استفاده شود.

مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب با تأکید بر اینکه باید روحیه  و آینده‌نگری در بخش‌های مرتبط با شرکت نفت و گاز مسجدسلیمان تسری یابد، بیان کرد: با توجه به وجود منابع غنی هیدروکربوری در کشور و حوزه عملیاتی این شرکت، باید برای ۱۰۰ سال آینده برنامه و چشم‌انداز وسیعی ترسیم و ارائه شود.

دانشی استفاده از آموزش برای بخش‌های مختلف سازمان از جمله بخش فنی و عملیات را ضروری دانست و گفت: میدان‌ها و مخازن شرکت بهره‌برداری نفت و گاز مسجدسلیمان با بهره‌مندی از ویژگی‌های مختلف زمین‌شناختی دارای خصوصیات متنوع و منحصربه‌فردی هستند که همکاران بخش‌های فنی و عملیاتی می‌توانند با انجام تحقیقات پژوهشی گسترده روی رفتارها و ویژگی‌های این مخازن، به شناخت جامع‌تری از این مخازن که به افزایش تولید منتهی می‌شود، دست یابند.

در این نشست چالش‌ها و ملزومات برای نگهداشت تولید و توسعه مخازن شرکت بهره‌برداری نفت و گاز مسجدسلیمان بررسی شد، همچنین با توجه به راه‌اندازی و عملیاتی شدن میدان‌های قلعه‌نار و بالارود از مخزن آسماری به واحدهای تولیدی نفت و گاز مسجدسلیمان پیش‌بینی شد تولید نفت در این شرکت تا پایان سال ۱۴۰۲ به ۱۲۱ هزار بشکه در روز برسد.

کد خبر 637661

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =