آغاز راه‌اندازی پروژه برق‌رسانی به تلمبه‌خانه شماره ۱ خط انتقال نفت گوره - جاسک

مجری طرح احداث خط لوله انتقال نفت‌ خام گوره - جاسک از آغاز راه‌اندازی و بهره‌برداری از خطوط انتقال برق و پست‌های مربوطه به تلمبه‌خانه شماره یک خط انتقال نفت گوره - جاسک خبر داد.

به گزارش شانا به نقل از شرکت مهندسی و توسعه نفت، علی جعفرزاده، مجری طرح احداث خط لوله انتقال نفت‌خام گوره - جاسک گفت: با اتمام برق‌رسانی دائمی به تلمبه‌خانه شماره یک، راه‌اندازی و بهره‌برداری از این خطوط انتقال برق و پست‌های مربوطه آغاز شد.

وی افزود: برای برق‌رسانی به این تلمبه‌خانه و اتصال به شبکه برق سراسری، اجرای بیش از ۸۴ کیلومتر خطوط انتقال ۲۳۰ کیلو ولت دو مداره، احداث کامل پست برق ۲۳۰٫۶۳ دیلم به ظرفیت ۱۶۰×۲ مگاوات، توسعه فیدر خط و کوپلر پست ۲۳۰٫۳۳ کیلوولت بینک، تغییر آرایش بخش ۲۳۰ کیلوولت گناوه و احداث پست برق ۲۳۰٫۱۱ کیلوولت به ظرفیت ۵۰×۲ مگاوات تلمبه‌خانه شماره یک انجام شده است.

مجری طرح احداث خط لوله انتقال نفت‌خام گوره - جاسک ادامه داد: در ۲۲ دی‌ماه امسال، این تلمبه‌خانه به‌طور کامل برق‌دار و آماده بهره‌برداری شد.

جعفرزاده تصریح کرد: با برق‌رسانی به تلمبه‌خانه شماره یک، برقراری کامل رینگ ۲۳۰ کیلوولت خوزستان و بوشهر (برای نخستین‌ بار در این منطقه) و اتصال دوطرفه به شبکه سراسری انتقال کشور نیز انجام شد که ضمن ارتقای قابل ملاحظه در مدیریت شبکه برق سراسری در استان‌های مذکور، خاموشی‌های این مناطق را که دارای صنایع مهم و گستره در تولید نفت و گاز کشور هستند، به حداقل ممکن خواهد رساند.

کد خبر 637838

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =