تعمیرات شناورهای مختلف با تکیه بر توان متخصصان ایرانی انجام می‌شود

مدیرعامل شرکت مهندسی و ساخت تأسیسات دریایی اظهار کرد: تعمیرات شناورهای مختلف در کشور به شکل بومی و با تکیه بر توان داخلی انجام می‌شود و این موضوع برای شرکت تأسیسات دریایی و صنایع نفت و گاز مسرت‌بخش است.

به گزارش شانا به نقل از شرکت مهندسی و ساخت تأسیسات دریایی، حسین شیوا روز دوشنبه (۳۰ بهمن‌ماه) در حاشیه بازدید از محل تعمیر شناورهای ابوذر کلاس ۱۲۰۰ و ۱۱۸ در مجتمع کشتی‌سازی و صنایع فراساحل بندرعباس (ایزوایکو) گفت: بازدید از یاردها (خرمشهر و عسلویه) و برنامه‌های حوزه توسعه بازار که سه ماه پیش انجام شد، زمانی اثربخش می‌شود که برنامه آماده‌سازی و نوسازی ناوگان دریایی احیا شود.

وی با بیان اینکه آمادگی ناوگان منحصربه‌فرد این شرکت در نصب پایانه‌های نفتی و تأسیسات فراساحلی نفت و گاز برای خدمات تجاری شرکت ضروری و حیاتی است، افزود: بازدید از شناورهای در حال تعمیر و مراقبت‌های فنی به‌منظور شتاب‌بخشی به این فرآیند انجام شده است، همچنین تلاش خواهد شد بعضی موانع گزارش‌شده در جریان بازدید رفع شود.

مدیرعامل شرکت مهندسی و ساخت تأسیسات دریایی در اهمیت شناورهای یادشده که در نصب سازه‌های طرح‌های نفتی و گازی فراساحلی پیش‌ رو همچون منطقه نفتی فروزان نقش‌آفرینی می‌کنند، گفت: خوشبختانه بازدید امروز مؤید آن است که تعمیرات شناورهای مختلف در کشور به شکل بومی و با تکیه بر توان داخلی انجام می‌شود و این موضوع برای شرکت تأسیسات دریایی و صنایع نفت و گاز مسرت‌بخش است.

شیوا با بیان اینکه مدیران و مهندسان ناوگان سرمایه به‌شمار می‌آیند، اظهار کرد: به‌طور حتم بهبود مسائل معیشتی این عزیزان اهمیتی هم‌ردیف با توسعه‌های فنی دارد.

وی گفت: سه‌ ضلع پویای توسعۀ تأسیسات دریایی شامل «بازاریابی صنعتی، تقویت یاردها و کارخانه‌های ساخت و نوسازی، تعمیر و نگهداری ناوگان راهبردی فراساحل» است.

بر پایه این گزارش، در این بازدید جمعی از مدیران تأسیسات دریایی نیز حضور داشتند که مدیران و مهندسان شناورها ضمن تشریح تازه‌ترین وضع فنی و اقدام‌های در حال انجام و گزارش محدودیت‌ها، نسبت به بهبود فرآیندهای پرداختی طی چند ماه پیش ابراز رضایت کردند و خواستار طی شدن روند توسعه در این زمینه شدند.

مدیرعامل شرکت مهندسی و ساخت تأسیسات دریایی ششم دی‌ماه در بازدید از یارد صنعتی خرمشهر، ظرفیت ساخت تجهیزات صنعت نفت و گاز مانند (جکت، عرشه، گوی شناور، مخازن تحت‌فشار، ذخیره و نگهداری میعانات و تجهیزات پتروشیمی) در بخش‌های خشکی و فراساحلی این مجموعه را مطلوب ارزیابی و بر شتاب‌بخشی طرح‌های در حال اجرا از جمله جکت سکوی میدان نفتی رسالت تأکید کرده بود.

شیوا همچنین در بازدید از یارد صنعتی شرکت مهندسی و ساخت تأسیسات دریایی در منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس تصریح کرده بود: اولویت، جذب منابع و شتاب‌بخشی به تکمیل طرح‌های در حال اجرا و بازاریابی داخلی و منطقه‌ای برای صدور خدمات فنی و مهندسی است.

کد خبر 637895

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =