گام ارزشمند جوانان پتروشیمی شیراز در مسیر خودکفایی صنعت پتروشیمی

مدیرعامل شرکت پتروشیمی شیراز با اشاره به طراحی و اختراع دستگاه اندازه‌گیری سرعت ماشین‌های دوار و دستگاه جرقه‌زنی و جایگزینی آن با دستگاه لرزش سنجش و فرکانس‌متر در این شرکت، به نقش بی‌بدیل جوانان ایرانی در تحقق اهداف شرکت و تبدیل شدن آن به قطب خلاقیت و نوآوری در صنعت پتروشیمی کشور اشاره کرد.

به گزارش شانا به نقل از شرکت پتروشیمی شیراز، احمدرضا حیدرنیا ضمن تبریک به دو جوان نخبه‌ای که تسلیم تحریم نشدند و دستگاه اندازه‌گیری سرعت ماشین‌های دوار و دستگاه جرقه‌زنی را در این شرکت طراحی کردند، گفت: این شرکت با اتکا به خلاقیت و نوآوری جوانان خود، در خط مقدم جبهه پیشرفت و توسعه صنعت پتروشیمی کشور قرار گرفته است.

وی با تشریح برنامه‌های شرکت پتروشیمی شیراز در سال جدید افزود: این شرکت با تمرکز بر بومی‌سازی دانش فنی، افزایش بهره‌وری تولید و توسعه صادرات، گام‌های بلندی در مسیر تحقق اهداف خود برداشته و سهم بسزایی در رونق اقتصادی کشور ایفا خواهد کرد.

مدیرعامل شرکت پتروشیمی شیراز همچنین با تأکید بر ضرورت حمایت از جوانان نخبه و نوآور یادآور شد: با سرمایه‌گذاری در حوزه خلاقیت و نوآوری و فراهم کردن زمینه‌های بروز استعدادهای جوانان، شاهد شکوفایی و بالندگی صنعت پتروشیمی کشور خواهیم بود.

حیدرنیا با ابراز امیدواری به آینده‌ای روشن برای صنعت پتروشیمی ایران، از جوانان این صنعت خواست با عزم و اراده راسخ، در مسیر تحقق اهداف شرکت گام بردارند و پتروشیمی شیراز را به قطب خلاقیت و نوآوری در منطقه تبدیل کنند.

بنا بر این گزارش، در سال‌های اخیر فرسوده شدن برخی تجهیزات، پتروشیمی شیراز را در آستانه کاهش تولید قرار داده بود اما با فراهم شدن زمینه حضور پژوهشگران و مهندسان جوان ورق برگشت و همه تجهیزات مورد نیاز به همت جوانان استان فارس طراحی و بومی‌سازی شد.

اکنون دو جوان نخبه استان فارس موفق به طراحی و اختراع دستگاه اندازه‌گیری سرعت ماشین‌های دوار و دستگاه جرقه‌زنی و جایگزینی آن با دستگاه لرزش سنجش و فرکانس‌متر شرکت پتروشیمی شیراز شدند.

آقایان شورانگیز و خرم، دو جوان نخبه و فارغ‌التحصیل رشته الکترونیک که از دانشگاه شیراز و مرودشت جذب صنعت شده‌اند، در پی فرسودگی دستگاه لرزش سنجش و فرکانس‌متر شرکت پتروشیمی شیراز دست به کار شدند، زیرا آن دستگاه دیگر نه قابل تعمیر بود و نه در بازار وجود داشت.

شورانگیز، فارغ‌التحصیل دانشگاه شیراز که عضو یک شرکت دانش‌بنیان نیز هست، در تشریح جزییات کارکرد این دستگاه اظهار کرد: تنها کشورهای خاصی این دستگاه را تولید می‌کنند و به‌دلیل کاربردی بودن آن در صنایع هوایی، جزو قطعات تحریمی محسوب می‌شود. 

وی با تصریح اینکه این دستگاه وارداتی قابل تأمین از خارج نبود، گفت: اگر فکری به حال این قطعه نمی‌شد، روند تولید در پتروشیمی شیراز با مشکل روبه‌رو می‌شد.

شورانگیز یادآور شد: از آنجا که در شرایط عادی همیشه باید پیش‌بینی آینده را کرد، تصمیم گرفتیم با توجه به تجربه تعمیراتی از سایت، دستگاه را خودمان بسازیم. این دستگاه برای تعمیر سیستم‌ لوپ‌های لرزش، به ما کمک می‌کند.

این مخترع جوان با بیان اینکه نمونه قبلی این دستگاه مکانیکی بود و ما در طراحی بخش مکانیکی را کامل حذف و بخش دیجیتال و طراحی و ساخت را در خود مجتمع پتروشیمی شیراز انجام دادیم، اظهار کرد: این دستگاه در سال ۱۴۰۰ به نام پتروشیمی شیراز ثبت شد.

خرم، دیگر نخبه مخترع دستگاه نیز گفت: طراحی را خودمان انجام دادیم و موفق به ساخت دستگاه اندازه‌گیری سرعت ماشین‌های دوار و دستگاه جرقه‌زنی شدیم.

گفتنی است، قرار است اختراع‌های این جوانان نخبه به تولید انبوه برسد و در دیگر پتروشیمی‌های کشور نیز استفاده شود.

کد خبر 637917

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =