روسیه از خدمات فنی و مهندسی ایرانی‌ها بهره می‌برد

رئیس شورای تجاری روسیه و ایران با بیان اینکه شرکت‌های نفت و گاز روسیه در حال همکاری با صنعت نفت ایران هستند، گفت: در حال انتقال فناوری به ایران برای استخراج در مناطق سخت‌گذر هستیم که امکان استخراج سخت است، همچنین ما نیز از خدمات فنی و مهندسی شرکت‌های ایرانی در روسیه بهره‌مند شده‌ایم.

به گزارش خبرنگار شانا، لئونید لوزچکو امروز (چهارشنبه، نهم اسفندماه) در نخستین سلسله نشست‌های مذاکره‌ای تجاری رودررو (B2B) در هفدهمین اجلاس کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی ایران و روسیه با بیان اینکه هدف ما از این نشست معرفی شرکت‌های روس برای ایجاد ارتباط با شرکت‌های ایرانی است، اظهار کرد: در سال‌های اخیر شاهد رشد همکاری در بخش‌های مختلف اقتصادی بین جمهوری اسلامی ایران و فدراسیون روسیه بوده‌ایم.

وی با اشاره به اینکه در سال‌های پیش، بیش از ۲۵۰۰ شرکت در بخش‌های مختلف اقتصاد همکاری‌های خود را با ایران پیگیری کرده‌اند، ادامه داد: هم‌اکنون شرکت‌های فناورانه متنوعی از دو کشور در حال همکاری و مذاکره‌ تجاری با یکدیگرند.

رئیس شورای تجاری روسیه و ایران با بیان اینکه شرکت‌های نفت و گاز روسیه در حال همکاری با صنعت نفت ایران هستند، گفت: در حال انتقال فناوری به ایران برای استخراج در مناطق سخت‌ هستیم، همچنین ما نیز از خدمات فنی و مهندسی همکاران ایرانی در خاک روسیه بهره‌مند شده‌ایم.

لوزچکو با بیان اینکه ایران و روسیه در حال تبادل تجهیزات خدمات و محصولات فناورانه هستند، گفت: تفاهم‌نامه گمرکی ترجیحی پارسال بین اتحادیه اقتصادی اوراسیا (EAEU ) و ایران امضا شد و ۹۰ درصد کالاها، خدمات و محصولات معاف از تعرفه‌های گمرکی ترجیحی شدند که موجبات تجارت همه‌جانبه را ایجاد می‌کند.

وی با بیان اینکه در حال راه‌اندازی و ساخت خط راه‌آهن هستیم که زیرمجموعه کریدور بین‌المللی ترانزیتی شمال - جنوب می‌شود، افزود: این خط شامل راه‌آهن رشت - آستارا و پایانه‌های شمالی و جنوبی ایران می‌شود که با خطوط ریلی به یکدیگر متصل هستند و افزایش حجم تبادل تجاری در کل مسیر کریدور بین‌المللی ترانزیتی شمال - جنوب را رقم می‌زند، همچنین زیرساخت‌های فناورانه متنوعی در سطوح مختلف این کریدور نصب می‌شود.

رئیس شورای تجاری روسیه و ایران با اشاره به اینکه در بخش‌های دیگر مانند گردشگری و کشاورزی در حال ارتقای سطح روابط هستیم، اظهار کرد: در تلاشیم روند تازه‌ای را برای روابط بین شرکت‌های ایرانی و روس پیشنهاد دهیم. شورای تجاری ایران و روسیه برای یافتن شرکت‌های متناظر و معادل روس برای شرکت‌های ایران آمادگی کامل دارد تا بتوانید در ادامه با آنها وارد همکاری و ارتباط شوید.

لوزچکو با بیان اینکه نماینده‌های بخش‌های مالی و بانکی روسی در این نشست حضور دارند، اظهار کرد: آنها می‌توانند مسائلی را در زمینه تعاملات بانکی و پرداخت وجوه از طریق سیستم بانکی دو کشور بیان کنند، همچنین در زمینه گمرک، خدمات لجستیکی، مالی و پرداخت به شما مشاوره بدهند.

کد خبر 638145

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =