جریان گاز در همه شهرها و روستاهای خراسان رضوی پایدار است

مدیرعامل شرکت گاز خراسان رضوی با قدردانی از همراهی مسئولانه مردم در مدیریت مصرف گاز، از پایداری جریان در ۹۵ شهر و ۲۶۵۰ روستای استان خبر داد.

به گزارش شانا، حسن افتخاری با اعلام این خبر اظهار کرد: در پی بارش نزولات آسمانی و ماندگاری موج سرما در این هفته، حجم مصرف گاز در بخش خانگی استان افزایش قابل ملاحظه‌ای داشت که با اقدام‌های انجام‌شده تاکنون جریان گاز ۹۵ شهر و ۲۶۵۰ روستای استان به‌صورت پایدار تأمین شده است.

وی با بیان اینکه در شبانه روز گذشته حدود ۶۰ میلیون مترمکعب گاز در استان مصرف شده است، افزود: از ابتدای بارش برف و کاهش دما، همه نیروهای عملیاتی شرکت گاز خراسان رضوی در مشهد و نواحی شهرستان‌ها در آماده‌باش کامل هستند.

مدیرعامل شرکت گاز استان خراسان رضوی ادامه داد: با پایش و کنترل دقیق وضع شبکه‌های گازرسانی از مبادی ورودی و آرایش درست شیرهای توزیع، شاهد پایداری جریان گاز در سراسر استان هستیم.

افتخاری با قدردانی از مشارکت مردم در پویش «هر خانه یک اتاق گرم» گفت: خاموش کردن یک وسیله گرمایشی اضافی مانند بخاری در روزهای سرد زمستان اثر بزرگی در پایداری جریان گاز دارد.

وی از حمایت شرکت ملی گاز ایران و مجموعه استانداری خراسان رضوی به‌ویژه معاونت امور عمرانی برای اجرای طرح‌های تقویت شبکه گاز شمال شرق کشور قدرانی و تصریح کرد: پارسال ضعف شبکه انتقال گاز در تربت‌جام سبب قطع جریان گاز ۱۷ هزار مشترک به‌مدت ۷۲ ساعت شد که امسال با اجرای طرح ضربتی خط تقویتی انتقال گاز صالح آباد به تربت جام، شاهد پایداری ۱۰۰ درصدی گاز در این منطقه هستیم.

مدیرعامل شرکت گاز خراسان رضوی از مردم درخواست کرد طی ۴۸ ساعت باقی‌مانده تا پایان موج سرما نسبت به مدیریت مصرف گاز و به‌طور ویژه استفاده از یک اتاق گرم و خاموش کردن بخاری در اتاق‌های بلااستفاده اقدام کنند.

خراسان رضوی با ۲ میلیون و ۷۰۰ هزار مشترک گاز پس از تهران دارنده بیشترین مصرف‌کننده در کشور است.

کد خبر 638261

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =