تأکید رئیسی بر توسعه روابط اقتصادی تهران - الجزیره

رئیس‌جمهوری با اشاره بر پیشرفت‌های قابل توجه اقتصادی ایران و حرکت از سمت اقتصاد تک‌محصولی به سمت تولیدهای متنوع و با کیفیت صنعتی، کشاورزی و دانش‌بنیان تأکید کرد.

به گزارش شانا به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست‌جمهوری، سیدابراهیم رئیسی بعدازظهر امروز (یکشنبه، ۱۳ اسفندماه) در نشست هیئت‌های عالی‌رتبه جمهوری اسلامی ایران و الجزایر، ضمن تبریک به دولت الجزایر برای برگزاری موفق هفتمین اجلاس سران مجمع کشورهای صادرکننده گاز، با اشاره به روابط مطلوب سیاسی و اشتراک‌های فرهنگی و دینی دو کشور، بر ارتقای بیش از پیش سطح روابط اقتصادی و تجاری ایران و الجزایر تأکید کرد.

وی الجزایر را کشوری پیشرو در مبارزه و مقابله با سلطه‌طلبی و استعمارگری دانست و به مقام شهدای استقلال این کشور ادای احترام کرد و افزود: سیاست منطقه‌ای الجزایر همسو با ارتقای صلح و امنیت منطقه است و ما این سیاست را مثبت می‌دانیم.

رئیس‌جمهوری همچنین با اشاره به نگاه مشترک ایران و الجزایر در مسائل مختلف منطقه‌ای به‌ویژه مبارزه با تروریسم، توسعه روابط تهران و الجزیره را زمینه تقویت مناسبت‌های منطقه‌ای و بین‌المللی دانست.

رئیسی با اشاره به مذاکرات انجام‌شده درباره تشکیل صندوق مشترک مالی برای حمایت از فعالیت‌های دانش‌بنیان، افزون بر اعلام آمادگی جمهوری اسلامی ایران برای انتقال تجربه‌ها در بخش‌های مختلف علم و فناوری، انرژی و پتروشیمی با الجزایر بر تولید مشترک محصولات به‌ویژه در حوزه دانش‌بنیان تأکید کرد.

عبدالمجید تبون، رئیس‌جمهوری الجزایر نیز در این نشست ضمن قدردانی از حضور رئیس‌جمهوری اسلامی ایران در هفتمین اجلاس سران مجمع کشورهای صادرکننده گاز، به توافق‌های انجام‌شده در دیدارهای خصوصی با وی در زمینه تقویت روابط تجاری، اقتصادی، سیاسی همچنین افزایش مبادلات تجاری و مالی اشاره و بر فعال‌شدن کمیسیون مشترک دو کشور تأکید کرد.

وی همچنین با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران با وجود تحریم‌های گسترده پیشرفت‌های قابل توجهی داشته است، گفت: کشور الجزایر علاقه‌مند توسعه روابط در همه زمینه‌های سیاسی، اقتصادی و فناوری با جمهوری اسلامی ایران است.

کد خبر 638384

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =