لزوم پیشبرد سرمایه‌گذاری‌های صنایع پتروشیمی بر مبنای نقشه‌راه شرکت ملی صنایع پتروشیمی

مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری نفت و گاز و پتروشیمی تأمین گفت: صنعت پتروشیمی نیازمند اجماع در تبیین راهبردها و اولویت‌های صنعت است و سرمایه‌گذاری‌ها باید با نقشه راه شرکت ملی صنایع پتروشیمی انجام شود.

به گزارش خبرنگار شانا، بابک افقهی امروز (دوشنبه، ۱۴ اسفندماه) در دهمین جایزه تعالی صنعت پتروشیمی اظهار کرد: شرکت‌ها در دنیای پر رقابت امروزی و صنعتی برای بقا در رقابت باید هم‌زمان از دو راهبرد حفظ مزیت‌های رقابتی خود و توسعه مزیت‌های رقابتی جدید استفاده کنند.

وی افزود: سازمان‌ها باید از ابزارها و الگوهای نو با رویکردهای تازه جهانی در توسعه پایدار استفاده کنند.

مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری نفت و گاز و پتروشیمی تأمین ادامه داد: صنعت پتروشیمی به‌عنوان پرچم‌دار توسعه اقتصادی کشور، تمرکزی ویژه‌ بر اتخاذ سیاست‌های راهبردی برای بقا در رقابت‌های شدید جهانی و توسعه پایدار دارد.

افقهی تأکید کرد: ارزش‌آفرینی محصولات پتروشیمی و صنایع تکمیلی در جهان رقم بزرگی است که چین به تنهایی ۳۶ درصد آن را خلق می‌کند، ایران نیز باید بیش از این به سمت توسعه زنجیره ارزش و خلق مزیت رقابتی حرکت کند.

به گفته وی، چالش‌های صنعت پتروشیمی شامل چهار بخش ساختاری، نهادی، معطوف به اقتصاد سیاسی و پیرامونی می‌شود.

مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری نفت و گاز و پتروشیمی تأمین گفت: صنعت پتروشیمی نیازمند اجماع در تبیین راهبردها و اولویت‌های صنعت است و سرمایه‌گذاری‌ها باید با نقشه راه شرکت ملی صنایع پتروشیمی تدوین شود.

دهمین جایزه تعالی صنعت پتروشیمی با حضور سیدصولت مرتضوی، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، مرتضی شاهمیرزایی، مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی، وحیدرضا زیدی‌فرد، معاون مهندسی، پژوهش و فناوری وزیر نفت، عبدالحسین بیات، رئیس هیئت‌رئیسه صندوق‌های بازنشستگی صنعت نفت، عبدالعلی علی‌عسکری، مدیرعامل شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس و بابک افقهی، مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری نفت و گاز و پتروشیمی تأمین (تاپیکو) و با شعار «رشد تولید با رویکرد تقویت زنجیره تأمین» در مرکز همایش‌های صداوسیما برگزار و از برگزیدگان این دوره از جشنواره قدردانی شد.

کد خبر 638609

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =