تدوین شاخص امنیت گازی کشور برای نخستین بار در کشور

رئیس مؤسسه مطالعات بین‌المللی انرژی اعلام کرد که برای نخستین بار، شاخص امنیت گازی کشور تدوین شده تا مشخص شود تصمیم‌های مختلف چه تأثیری بر شاخص امنیت گازی و امنیت ملی کشور دارد.

به گزارش خبرنگار شانا، محمدصادق جوکار امروز (دوشنبه، ۱۴ اسفندماه) در نشست تخصصی پذیرش گواهی صرفه‌جویی گاز در بورس انرژی و دومین سال تأسیس خانه گاز ایران با اشاره به اینکه ایجاد خانه گاز ناشی از ذهنیتی در شرکت ملی گاز دولت سیزدهم بود که در سازمان‌های دیگری توجه جدی به آن وجود ندارد، گفت: وقتی از نهاد دیگری می‌خواهیم راهبرد تدوین کند، می‌خواهیم که نسبت به برنامه راهبردی پایش شویم و این حس مسئولیت را در شرکت ملی گاز شاهد هستیم.

وی ادامه داد: خانه گاز ایران با سه هدف تأسیس شد؛ اینکه سیستمی برای هشدار سریع در تهدیدها و فرصت‌ها باشد تا پس از تحلیل و بررسی، بر اساس آن رهنمود تعیین شود. با همه اندیشکده‌هایی که در حوزه گاز برنامه داشتند همفکری داشته‌ایم و شبکه پژوهشگران خوب کشور را شناسایی کرده‌ایم.

رئیس مؤسسه مطالعات بین‌المللی انرژی با اشاره به اینکه در دو سال گذشته در خانه گاز ضرورت مدیریت تقاضا و تقدم آن بر مدیریت عرضه را مطرح کردیم، گفت: برای نخستین بار به مرحله‌ای رسیدیم که شاخص امنیت گازی کشور را تدوین کردیم تا مشخص شود تصمیم‌های مختلف چه تأثیری بر شاخص امنیت گازی و امنیت ملی کشور دارد.

جوکار با تأکید بر اینکه امنیت گازی کشور امنیت کشور را تحت تأثیر قرار می‌دهد، افزود: باید به موضوع گاز راهبردی نگاه شود و برخی از چالش‌ها را شناسایی و رفع کنیم.

وی با اشاره به اینکه این موضوع بین‌المللی شده است، تصریح کرد: سران کشورهای صادرکننده گاز در الجزایر بر همکاری با یکدیگر برای ایجاد امنیت بیشتر انرژی تأکید کردند.

رئیس مأسسه مطالعات بین‌المللی انرژی با اشاره به برگزاری نشست وزرای مجمع کشورهای صادرکننده گاز گفت: نشست‌های لازم برای برگزاری اجلاس وزرا از سوی خانه گاز ایران آغاز خواهد شد.

کد خبر 638614

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =