۱۶ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۰
  • کد خبر: 638689
نگرانی از محدودیت عرضه قیمت نفت را افزایش داد

قیمت نفت در پی اعلام تمدید کاهش عرضه داوطلبانه شماری از اعضای ائتلاف اوپک‌پلاس با افزایش همراه شد.

به گزارش خبرگزاری رویترز، به‌دنبال ظهور نشانه‌هایی از محدودیت عرضه در بحبوحه کاهش عرضه از سوی شماری از کشورهای عضو اوپک‌پلاس (ائتلاف تولیدکنندگان عضو سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) و غیراوپک) و غلبه این موضوع بر نگرانی‌ها از عواملی مانند رشد تقاضا در چین و ایالات متحده آمریکا به‌عنوان دو مصرف‌کننده بزرگ نفت خام جهان، قیمت نفت پس از افت در چهار جلسه معاملاتی پیشین در دادوستدهای روز چهارشنبه (۱۶ اسفندماه) با افزایش همراه شد.

قیمت نفت خام شاخص برنت دریای شمال در ساعت ۴ و ۴۰ دقیقه بامداد روز چهارشنبه (۱۶ اسفندماه) به وقت گرینویچ با ۱۷ سنت افزایش به ۸۲ دلار و ۲۱ سنت برای هر بشکه رسید.

نفت خام شاخص دبلیوتی‌آی آمریکا پس از کاهش طی دو روز گذشته با ۱۹ سنت افزایش، ۷۸ دلار و ۳۴ سنت به ازای هر بشکه معامله شد و به ۷۸.۳۴ دلار در هر بشکه رسید.

هدف‌گذاری چین برای تحقق رشد اقتصادی ۵ درصد در سال ۲۰۲۴ میلادی فاقد بسته‌های تشویقی عمده برای حمایت از اقتصاد این کشور است و این موضوع باعث تشدید نگرانی‌ها درباره شرایط تقاضا برای نفت در سال جاری میلادی شده است.

تونی سایکامور، تحلیلگر بازار در مؤسسه آی‌جی مستقر در سیدنی گفت: بازار نفت اکنون به‌دنبال اطلاع از جزئیات بیشتری درباره چگونگی برنامه چین برای تحقق هدف رشد اقتصادی ۵ درصد است و به‌طور ویژه امیدوار بود شاهد توسعه مالی بیشتر برای کمک به رسیدن به هدف رشد باشد.

وی افزود: بازارها منتظر برنامه ۶ ماهه سیاست پولی جروم پاول، رئیس بانک مرکزی آمریکا در کنگره طی روزهای چهارشنبه و پنجشنبه و آمار اشتغال ایالات متحده در روز جمعه هستند.

دیدگاه‌های پاول و داده‌های مشاغل می‌تواند مسیر روشن‌تری را درباره نرخ‌های بهره آمریکا ارائه دهد و نشانه‌های کاهش نرخ بهره از سوی بانک مرکزی برای اقتصاد و تقاضای نفت مثبت تلقی می‌شود.

کد خبر 638689

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =