صرفه‌جویی بیش از ۱۰۰ میلیارد تومانی با اقدامی جهادی در نفت و گاز گچساران

مدیرعامل شرکت نفت و گاز گچساران از عملیات جداسازی، بارگیری، حمل، تخلیه و نصب یک دستگاه تفکیک‌گر یکصدتنی نفت و گاز در مجاورت چاه شماره ۳۰ این شرکت خبر داد و گفت: این اقدام جهادی صرفه‌جویی بیش از ۱۰۰ میلیارد تومانی را به‌دنبال داشته است.

به گزارش شانا به نقل از شرکت بهره‌برداری نفت و گاز گچساران، غلامرضا کمالی با اشاره به جداسازی، بارگیری و جابجایی این تفکیک‌گر گفت: با اقدام جهادی کارکنان شرکت نفت و گاز گچساران و همکاری مدیریت ترابری و پشتیبانی نفت شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب، یک دستگاه تفکیک‌گر نفت و گاز به وزن ۱۰۰ تن از  کارخانه گاز و گاز مایع ۱۰۰۰  شرکت نفت و گاز آغاجاری پس از جداسازی از محل، به‌وسیله ناوگان این شرکت بارگیری و پس از گذشت چند روز با ایمنی کامل مسیر جابه‌جایی را طی کرد و در مجاورت چاه شماره ۳۰ گچساران واقع در منطقه دشت گز تخلیه و نصب شد.

وی ادامه داد: شرکت نفت و گاز گچساران با تولید روزانه ۶۲۰ هزار بشکه نفت و یک میلیارد فوت مکعب گاز خشک و ۳۰ هزار بشکه میعانات گازی، افزون بر صیانت از منابع نفتی و رعایت اصول و ضوابط ایمنی، گام‌هایی مؤثر را به‌منظور جلوگیری از آلودگی محیط زیست برداشته است.

مدیرعامل شرکت نفت و گاز گچساران یادآور شد: این شرکت بخش اعظمی از گاز خوراک پالایشگاه بیدبلند خلیج فارس را برای تامین گاز کشور و خوراک واحدهای پتروشیمی بندر امام و بوعلی سینا تامین می‌کند.

کمالی ضمن قدردانی از این اقدام جهادی و تاثیرگذار که با هماهنگی و همکاری مدیریت‌های سه‌گانه شرکت‌های ملی مناطق نفت‌خیز جنوب، نفت و گاز گچساران و آغاجاری انجام شد، گفت: این اقدام به تامین پایدار گاز مصرفی واحدهای بهره‌برداری و نمک‌زدایی و ایستگاه‌های تقویت فشار گاز ناحیه گچساران کمک می‌کند.

کد خبر 639152

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =