انتقال روزانه ۳.۶ میلیون لیتر مواد نفتی در ایام نوروز از منطقه فارس

مدیر منطقه فارس شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت گفت: طی ۱۵ روز نخست فروردین‌ماه امسال به‌صورت میانگین روزانه ۳ میلیون و ۶۰۰ هزار لیتر و در مجموع ۱۵۰ میلیون لیتر نفت‌خام و میعانات‌گازی از سوی مراکز پنج‌گانه این منطقه به پالایشگاه شیراز منتقل شد.

به گزارش شانا به نقل از شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت منطقه فارس، علیرضا عطار با بیان اینکه عملیات انتقال نفت خام و میعانات گازی، به‌صورت شبانه‌روزی، ایمن و پایدار از مراکز انتقال در منطقه فارس در حال اجراست، تصریح کرد: طی ۱۵ روز نخست فروردین‌ماه امسال در مجموع ۱۵۰ میلیون لیتر نفت خام و میعانات گازی از سوی مراکز پنج‌گانه این منطقه به پالایشگاه شیراز تحویل داده شد که این مقدار در مقایسه با نیمه‌ نخست فروردین‌ماه ۱۴۰۲، ۱۵ درصد افزایش یافته است.

وی افزود: این مواد نفتی در شرایطی ایمن و پایدار با رعایت ملاحظات محیط زیستی ارسال شده است، به‌گونه‌ای که پالایشگاه از نظر مقدار ذخیره‌سازی در شرایطی ایمن قرار دارد.

مدیر منطقه فارس شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت با اشاره به آمادگی واحدهای مختلف فنی، عملیاتی و ستادی همیشگی در منطقه فارس برای پیشگیری و مقابله با بحران‌های احتمالی گفت: آمادگی کافی در این باره وجود دارد و گروه‌های جایگزین اقدام سریع به‌منظور واکنش مناسب در زمان‌های احتمالی تحت تأثیر قرار گرفتن عملیات جاری مراکز، تشکیل و سناریوهای موردنیاز طراحی شده است.

عطار با بیان اینکه عملیات حفظ، حراست و نگهداری ایمن از خطوط لوله نفت به‌صورت پیوسته از سوی واحدهای عملیاتی، حراست، بسیج و دیگر سازمان‌های مرتبط ادامه دارد، افزود: امیدواریم با افزایش بهره‌وری، شاهد انتقال ایمن و بی‌وقفه نفت خام، میعانات گازی و ارتباط‌های پایدار مخابراتی در سطح منطقه فارس باشیم.

کد خبر 639699

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =