۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۴:۵۹
  • کد خبر: 640798
سختی کارِ کارگران صنعت نفت

شانا _ گروه فیلم: منطقه تهران یکی از مناطق دوازده‌گانه شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت ایران است که مرکز آن در جنوب پایتخت واقع شده است و با ۲ هزار و ۷۳ کیلومتر خطوط انتقال با مناطق مرکزی اصفهان، شمال‌غرب، شمال‌شرق، شمال و جنوب‌شرق اشتراک انتقال دارد. این منطقه همچنین با داشتن ۹ مرکز انتقال نفت، ۴ تأسیسات، ۲ ایستگاه فشارشکن، ۲۶ ایستگاه مخابراتی و ۲۲ رشته خط از قطر ۸ تا ۳۰ اینچ، سوخت موردنیاز کلانشهر تهران و استان‌های نیمۀ شمالی کشور را تأمین می‌کند.

این منطقه وظیفه انتقال فرآورده‌های نفتی به استان‌های سمنان تا خراسان رضوی، مازندران، البرز، قـزوین، گیلان و زنجان را عهده‌دار بوده است. افزون بر آن، نفت خام خوراک پالایشگاه‌های تهران و تبریز نیز از طریق این منطقه تغذیه می‌شود و کل محصول تولیـدی پالایشگاه تهـران با خطوط این ترمینال به استان‌های ذکرشده و همچنین انبارهای نفت پخش در جنوب، شمال‌غرب و شمال‌شرق انتقال می‌یابد.

منطقه تهران همچنین وظیفه سوخت‌رسانی از طریق خطوط لوله به فرودگاه‌های مهرآباد و امام خمینی (ره) و تأمین سوخت نیروگاه‌های دماوند، باقرشهر، منتظرقائم، شهیدرجایی (قزوین) و گیلان را نیز به عهده دارد.

خبرنگاران شانا به‌مناسبت هفته کار و کارگر یک روز با کارگران شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت منطقه تهران همراه شدند تا گوشه‌ای کوچک از تلاش‌های آنان را که عضوی مهم از صنعت نفت کشور هستند، به نمایش بگذارند و به آن‌ها خدا قوت بگویند.

کد خبر 640798

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =