فرهنگ‌سازی مصرف از وظایف اصلی روابط عمومی‌هاست

مدیرکل روابط عمومی وزارت نفت با بیان اینکه فرهنگ‌سازی در زمینه مصرف بهینه گاز از وظایف اصلی روابط عمومی‌هاست، گفت: باید با همکاری نزدیک با نهادهای مختلف و برنامه‌ریزی‌های دقیق جامعه را نسبت به اهمیت این نعمت بزرگ آگاه کنیم.

به گزارش شانا به نقل از روابط عمومی شرکت ملی گاز ایران، مجید بوجارزاده، امروز (چهارشنبه، دوم مهر) در نشست هم‌اندیشی رؤسای روابط عمومی شرکت‌های گاز استانی به میزبانی شرکت مهندسی و توسعه گاز ایران، با تأکید بر اهمیت صنعت گاز در توسعه اقتصادی کشور، اظهار کرد: گاز، با تأمین بیش از ۷۰ درصد از نیازهای کشور در بخش‌های مختلف، از جمله حوزه خانگی و صنعتی، نقش اساسی در پایداری زندگی مردم ایفا می‌کند.

وی به افزایش مصرف گاز در هفته‌های اخیر و چالش‌های ناشی از سرمای زودرس اشاره کرد و گفت: با توجه به سرد شدن زود هنگام هوا، نیاز به مدیریت صحیح و برنامه‌ریزی دقیق برای تأمین گاز در فصل سرد ضروری است. هفته گذشته، مصرف گاز در کشور با افزایش ۵۰ میلیون مترمکعبی مواجه شد و این روند ادامه خواهد داشت.

مدیرکل روابط عمومی وزارت نفت افزود: چالش‌های امسال به ویژه پس از بحران‌های ناشی از جنگ ۱۲ روزه و شرایط خاص کشور، نیازمند هماهنگی بیشتر بین دستگاه‌های مختلف است. از شما، سفیران حوزه گاز، انتظار داریم که با دقت و هماهنگی، این چالش‌ها را مدیریت و از تجربیات گذشته بهره‌برداری کنید.

عبور از شرایط سخت با انسجام سازمانی

بوجارزاده با اشاره به اینکه سال گذشته با درایت وزیر نفت و هماهنگی میان شرکت‌ها، توانستیم حتی در سخت‌ترین شرایط سوخت تمامی بخش‌ها را تأمین کنیم، گفت: این موفقیت‌ها نشان‌دهنده انسجام بالای سازمانی در شرایط بحرانی است.

وی با بیان اینکه یک میلیارد و ۱۰۰ میلیون مترمکعب گاز سال گذشته در پیک مصرف تولید و توزیع شد و این کار کمی نیست، اظهار کرد: با این حال، در زمینه توزیع و ساخت بخاری‌های با راندمان بالا، هیچ کس پیش‌قدم نمی‌شود. همچنین، هفته گذشته حدود ۴.۵ میلیارد مترمکعب گاز به صنایع و نیروگاه‌ها داده‌ایم و این موضوع بسیار مهم است.

مدیرکل روابط عمومی وزارت نفت بر اهمیت همکاری تمامی نهادها و وزارتخانه‌ها در کاهش خطرات ناشی از مرگ خاموش تأکید کرد و گفت: ۱۳ وزارتخانه و نهاد باید در بحث مرگ خاموش وارد عمل شوند، اما همواره پرچم فرهنگ‌سازی در این زمینه در دستان شرکت ملی گاز ایران است. باید نسبت به وظایف سایر نهادها مطالبه‌گر باشیم.

فرهنگ‌سازی در زمینه مصرف بهینه گاز

بوجارزاده با بیان اینکه فرهنگ‌سازی در زمینه مصرف بهینه گاز و کمپین‌هایی همچون «دو درجه کمتر» از وظایف اصلی روابط عمومی‌هاست، بیان کرد: باید با همکاری نزدیک با نهادهای مختلف و برنامه‌ریزی‌های دقیق، افزون بر تأمین گاز، جامعه را نیز نسبت به اهمیت این نعمت بزرگ آگاه کنیم. جشنواره روابط عمومی‌های گاز نیز می‌تواند نقش مهمی در این مسیر ایفا کند.

وی با تأکید بر اینکه امروز گاز نه تنها محور توسعه، بلکه یکی از ارکان حیاتی زندگی مردم است، تصریح کرد: به همین دلیل، باید توجه ویژه‌ای به چالش‌های این صنعت داشته و اجازه ندهیم که این نعمت بزرگ به بحران تبدیل شود.

مدیرکل روابط عمومی وزارت نفت با اشاره به نقش روابط عمومی‌های شرکت‌های گاز استانی گفت: این مسئولیت بیش از هر زمان دیگری اهمیت دارد و باید تلاش کنیم تا از این ظرفیت به بهترین نحو استفاده کنیم.

بوجارزاده با اشاره به اهمیت انسجام سازمانی در حوزه روابط عمومی بیان کرد: این انسجام، از مهم‌ترین مباحثی است که باید در تمامی سطوح پیگیری و نهادینه شود.

کد خبر 664703

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =