معاونان امور بین الملل و برنامه ریزی وزارت نفت منصوب شدند

با صدور احکام جداگانه ای از سوی مهندس غلامحسین نوذری، معاونان امور بین الملل و برنامه ریزی وزارت نفت معرفی شدند.

به گزارش خبرنگار شانا، بر اساس حکم سرپرست وزارت نفت، حسین نقره کار شیرازی به سمت معاون امور بین الملل وزارت نفت و اکبر ترکان به سمت معاون برنامه ریزی وزارت نفت منصوب شدند.

مهندس نوذری در حکم انتصاب معاون امور بین الملل وزارت نفت آورده است: جناب آقای دکتر حسین نقره کار شیرازی، با عنایت به تعهد، دانش و سوابق مدیریتی ارزشمندتان، جنابعالی را به سمت معاون امور بین‌الملل وزارت نفت منصوب می‌نمایم.

امید است با استعانت از خداوند منان و بهره‌گیری از امکانات بالقوه صنعت نفت، تعاملات بین‌المللی را با تاکید بر حداکثر سازی منافع ملی و در جهت دستیابی به اهداف چشم‌انداز بیست ساله نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در گستره فعالیتهای بین‌المللی به نحو شایسته مدیریت نمایید.

مهندس نوذری همچنین در متن حکم مهندس ترکان نیز آورده است: با عنایت به مراتب تخصص و تجربیات ارزشمندتان، جنابعالی را به سمت معاون وزیر در امور برنامه‌ریزی منصوب می‌کنم.

هماهنگ کردن برنامه‌های شرکت های تابعه در چارچوب اصول و سیاست های کلی مصوب در زمینه‌های بالادستی و پایین دستی صنعت نفت با ملحوظ داشتن اصل مهم صیانت از منابع به عنوان محور اصلی برنامه‌ها، تدوین برنامه‌های کلان و استراتژیک میان مدت و دراز مدت، انجام بررسی‌های اقتصادی و امکان سنجی طرح ها از اهم وظایف شما خواهد بود. به منظور انجام مطلوب این وظایف برقراری ارتباط و تعامل مستمر سازنده با نهادهای برنامه‌ریزی و تصمیم گیری از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

ارائه گزارش های نظارتی و کنترلی ارزیابی عملکرد طرح های صنعت نفت، به ویژه طرح های عظیم پارس جنوبی و همچنین تهیه گزارش های مدیریتی به منظور بستر سازی تصمیم گیری صحیح و منطبق بر اطلاعات واقعی از دیگر وظایف جنابعالی می‌باشد که انتظار دارد به نحو مطلوب به اجرا درآورید.

به گزارش شانا، حسین نقره کار شیرازى دارای تحصیلات لیسانس بازرگانى از مدرسه عالى بازرگانى تهران و فوق لیسانس مدیریت ادارى از آمریکا و دکتری ناتمام از SOSU آمریکا و مدیریت بازرگانی از دانشگاه تیلبرگ هلند - دانشگاه تربیت مدرس است.

وی پیش از پیروزی انفلاب شکوهمند اسلامی حدود چهار سال در موسسه حسابرسی دقیق، یک سال رئیس حسابداری شرکت ساختمانی سالید و حدود دو سال مدیر مالی و مدیر حسابداری بازرگانی کارخانجات چینی بهداشتی مینا سابقه کاری داشته است.

از سوابق مدیریتی ایشان نیز می توان به معاون وزیر، قائم مقام وزیر و سرپرست وزارت بازرگانی، استاندار فارس، سفیر جمهورى اسلامى ایران در کشور اتریش و سفیر در سازمان ملل و یونیدو، سفیر جمهورى اسلامى ایران در کشورهاى نروژ و ایسلند، رئیس دانشکده هاى بازرگانى بیمه و علوم بانکی، رئیس دانشکده روابط بین الملل وزارت امور خارجه، عضو کمیته اقتصادی و رئیس کمیسیون انرژی شورای عالی امنیت ملی از سال 84 تاکنون اشاره کرد.

وی علاوه بر این مشاغل در دانشکده حسابدارى شرکت ملی نفت، مدرسه عالى بازرگانى تهران ، دانشکده روابط بین الملل، و دانشگاه هاى علامه طباطبا یى شیراز شهید بهشتى و فردوسى مشهد در دوره های لیسانس و فوق لیسانس به مدت 20 سال تدریس داشته است.

از سوابق مشاوره ای ایشان نیز می توان به مشاور وزرای فرهنگ و آموزش عالی، صنایع و امور خارجه بین سال های 1362 تا 1366، مشاور رئیس کل بانک مرکزی ایران، مشاور اقتصادی ریاست مجلس شورای اسلامی ( مجلس چهارم و بخشی از مجلس پنجم)، مشاور ارشد مدیرعامل و رئیس هیئت مدیره شرکت نیکو (1383 -1384) و مشاور عالی مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران از 1385 تا مرداد 1386 اشاره داشت.

دکتر نقره کار شیرازی در دو دوره متفاوت و جمعا به مدت 7 سال عضو هیئت رئیسه اتاق بازرگانی و صنایع و معادن ایران، مشاور عالی رئیس اتاق بازرگانی و صنایع و معادن تهران بوده و همچنین به عنوان نماینده وزیر بازرگانی در شورای پول و اعتبار، شورای عالی بانک ها و شورای عالی بیمه مرکزی ایران عضویت داشته است.

از سوابق امور نظارتی و بازرسی وی نیز می توان به سمت های، نماینده و عضو منتخب شورای اسلامی ایران در کمیته پاکسازی وزارت بازرگانی، نماینده وزیر در هیئت عالی بازسازی نیروی انسانی در وزارت بازرگانی، رئیس هیئت بدوی تخلفات اداری در وزارت فرهنگ و آموزش عالی، عضو هیئت مرکزی گزینش بانک های کشور، نماینده وزیر در ستاد امر به معروف ونهی از منکر وزارت امور خارجه و مسئول بخش اقتصادی دفتر بازرسی مقام معظم رهبری اشاره کرد.

وی پیش از این در صنعت نفت به عنوان رئیس هیئت مدیره شرکت پشتیبانى ساخت و تهیه کالاى نفت تهران مشغول خدمت بود.


مهندس اکبر ترکان نیز دارای لیسانس مهندسى مکانیک از دانشگاه صنعتى شریف ، فوق لیسانس رشته مدیریت دولتى و دانشجوى دکتری است.

وی پیش از حضور در صنعت نفت در وزارت جهاد سازندگی، استاندار ایلام و هرمزگان،  بنیاد مستضعفان، سازمان صنایع دفاع، وزیر دفاع، وزیر راه و ترابری و رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل سازمان گسترش صنایع مشغول فعالیت بوده است.
مهندس ترکان در صنعت نفت نیز به عنوان رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل شرکت پتروپارس، معاون وزیر در امور برنامه ریزى وزارت نفت (در دوره وزارت مهندس زنگنه) و مدیرعامل و عضو اصلى هیأت مدیره شرکت نفت وگاز پارس مشغول خدمت بود.

پیش از این دکتر محمدرضا مقدم معاون برنامه ریزی وزارت نفت بود که از سمت خود استعفا داد.
دکتر سیدمحمدهادی نژاد حسینیان، معاون سابق امور بین الملل وزارت نفت نیز پیش از این به دلیل بازنشستگی از سمت خود کنار رفته بود.

کد خبر 112588

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =