دانشیار: امپراطوری آمریکا با افزایش قیمت نفت سقوط می کند

رئیس کمیسیون انرژی مجلس گفت: با تداوم روند افزایش قیمت نفت در بازارهای جهانی، امپراطوری آمریکا سقوط خواهد کرد.

کمال دانشیار در گفت و گو با خبرنگار شانا، اظهار داشت: در ابتدای مجلس هفتم با بررسی وضعیت 20 هزار میدان نفتی در دنیا، اعلام کردم که قیمت نفت به زودی به بشکه ای 100 دلار خواهد رسید که در آن زمان این گفته من از سوی برخی مسئولان و کارشناسان مورد تمسخر واقع شد؛ اما اکنون همه شاهد تحقق پیش بینی من در خصوص افزایش قیمت نفت هستند.

وی افزود: در مطالعه ای که در آن زمان صورت گرفت مشخص شد که تولید نفت در برخی از کشورهای دنیا در حال کاهش است و در برخی نیز یا ثابت مانده و یا با افزایش بسیار کمی همراه است و مصرف این کالای با ارزش به شدت رشد خواهد یافت. 

وی با بیان اینکه کشورهای هند و چین با بیش از 5/2 میلیارد جمعیت در مسیر توسعه و افزایش تولید قرار گرفته اند، افزود: شروع رونق اقتصادی در این دو کشور به معنای این است که تقاضای نفت برای حدود نیمی از جمعیت جهان به شدت افزایش یافته در حالی که تولید با رشد چندانی همراه نبوده است؛ بنابراین می توان عنوان کرد که پیشی گرفتن مصرف بر تولید و عرضه دلیل عمده افزایش قیمت جهانی نفت است.

رئیس کمیسون انرژی، سیاستهای غلط آمریکا در ناامن کردن دنیا را، دومین دلیل افزایش قیمت جهانی نفت دانست و تصریح کرد: تقریبا علل 10 درصد گرانی نفت ریشه در ناامنی دنیا دارد و اگر آمریکا سیاست های خود را در این زمینه اصلاح و تغییر ندهد، افزایش قیمت نفت همچنان ادامه خواهد یافت.

وی به مانع تراشی آمرکا در احداث نیروگاه های اتمی و تاثیر آن بر قیمت نفت اشاره کرد و اظهار داشت: در آینده ای نزدیک باید 1000 نیروگاه اتمی در دنیا ساخته شود و اگر این امر محقق نشود قطعی برق در بسیاری از نقاط جهان رخ خواهد داد؛ فتنه آمریکا در جلوگیری از تحقق این امر عامل دیگر در افزایش قیمت نفت است.

دانشیار پیش بینی کرد: قیمت نفت در چند روز آینده تا 10 دلار سقوط می کند و مجددا از ماه آینده روند افزایش قیمت تا حدود 150 دلار برای هر بشکه ادامه خواهد یافت.

 

کد خبر 117252

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =