فردای زاهدان با گاز شاد و روشن است

گازرسانی به زاهدان در حالی از جمله اولویت‌های کاری دولت تدبیر و امید و مجموعه وزارت نفت قرار دارد که این روزها شاهد رسیدن به مراحل پایانی این طرح هستیم.

به گزارش خبرنگار شانا، طرحی که طی سال‌های 89 تا 92 تنها 1.6 درصد پیشرفت فیزیکی داشته، هم اکنون با بیش از 80 درصد پیشرفت در جریان است و براساس برنامه تعریف شده، تا پایان امسال یا اوایل سال آینده شاهد تحقق آن خواهیم بود.
 
در همین حال، عبدالغنی ملک زاده، شهروند ساکن زاهدان می گوید: انرژی مورد نیاز مردم این شهر هم اکنون از طریق برق و سیلندر ال پی جی تامین می شود.
 
وی ادامه می دهد: در دولت قبل طرح‌های زیادی با عنوان مهر ماندگار تعریف شد ولی این طرح ماندگار نشد و امیدواریم در این دولت به سرانجام برسد. زاهدان هم اکنون از جمله کلانشهرهای جوان کشور به شمار می رود و این ظرفیت را دارد که با ورود انرژی‌های پاک توسعه یابد.
 
از سوی دیگر، واحدهای مسکونی زیادی در سطح استان ساخته شده و شهرهای ایرانشهر، چابهار، زاهدان و حتی سراوان که هم مرز با پاکستان است ظرفیت بالایی برای توسعه دارد.
 
به گفته ملک زاده، خوشحالیم که طرح گازرسانی به زاهدان به سرانجام می رسد و مردم این شهر از نعمت گاز برخوردار می شوند. از طرفی، با ورود گاز شاهد رونق اقتصادی و اشتغال‌زایی برای نیروهای تحصیل کرده بومی منطقه نیز خواهیم بود.

شهروند سیستان و بلوچستانی 1

هم اکنون شهر ایرانشهر گاز دارد و با گازرسانی به زاهدان شاهد توسعه این شهر نیز خواهیم بود.

وی، فردای زاهدان با وجود گاز را بسیار روشن توصیف می کند و می گوید: با ورود گاز به شهر زاهدان، صنعت که بهترین بخش برای توسعه است رونق می گیرد و در ادامه شاهد اشتغال‌زایی کلان منطقه خواهیم بود.
 
استان سیستان و بلوچستان از جمله استان‌های جوان و محروم کشور به شمار می رود که دارای استعداد فراوانی است و آینده استان با آمدن گاز شاهد توسعه و پیشرفت جهشی خواهد بود.
 
ورود گاز به زاهدان سبب توسعه اقتصاد و فرهنگ مردم منطقه می شود
 
حسن سنچولی پردلی، دیگر ساکن اهل زاهدان نیز درباره این طرح می گوید: چند سال پیش گاز به ایرانشهر رسید و مسئولان قول داده اند که گازرسانی به زاهدان نیز تا سال آینده انجام شود.

شهروند سیستان و بلوچستانی 2

 به گفته وی، گاز نقش مهمی در توسعه اقتصاد و فرهنگ مردم استان دارد و امیدواریم با همت دولت، این طرح نهایی شود. فردای زاهدان با گاز برای ما روز شادی و خوشحالی است.
 
خط لوله گاز زاهدان به نقطه امیدی برای مردم بدل شده است 
 
عبدالحکیم شهبخش نیز از اهالی زاهدان است و گاز را یکی از نعمت‌های بزرگی می داند که شامل حال مردم کشورمان شده است.
 
به گفته وی، هم اکنون مردم سیستان و بلوچستان از این نعمت محروم هستند و طبیعی است که ورود گاز شرایط و سطح زندگی مردم را تغییر می دهد. شاید بتوان گفت که یکی از دلایل محرومیت سیستان و بلوچستان نبود گاز است و برای توسعه به این انرژی پاک نیازمندیم و این سوخت پاک سبب جذب سرمایه در استان می شود.
 
طرح گازرسانی به سیستان و بلوچستان که چند سال است آغاز شده و هم اکنون نیز در دست اجراست پیشرفت خوبی در سال‌های گذشته داشته و تاکنون گازرسانی به ایرانشهر انجام شده است.
 
این خط لوله گاز به نقطه امیدی برای مردم بدل شده و مردم را خوشحال کرده است. جمعیت زاهدان حدود یک میلیون نفر است و به نوعی کلانشهر به شمار می رود و شرایط بدون گاز سخت است. گاز برای مردم این استان توسعه به همراه خواهد داشت و شاهد شتاب در توسعه شهر زاهدان خواهیم بود.
 
شهبخش تاکید می کند: خبر رسیدن گاز به زاهدان برای مردم بسیار خوشحال کننده است و از طریق یکی از اقوام خود که در این پروژه کار می کند در جریان هستم که این طرح مراحل پایانی خود را می کند و تا پایان سال گاز به صنایع و نیروگاه‌ها می رسد.

شهروند سیستان و بلوچستانی 3

با ورود گاز سرمایه نیز جذب می شود و اقتصاد منطقه رونق می گیرد و در ادامه شاهد کاهش معضل بیکاری و فقر خواهیم بود. از سوی دیگر، زاهدان امنیت لازم برای اجرای این طرح را دارد و به دلیل منافعی که این طرح برای مردم خواهد داشت مشکلی در این زمینه امنیت وجود ندارد.
 
آینده استان با ورود گاز روشن خواهد بود و اگر این روند تداوم یابد و حمایت مسئولان ادامه داشته باشد، مردم نیز همراه مسئولان خواهند بود و از توسعه استان استقبال می کنند. فردا با گاز دورانی خواهد بود که کمترین دغدغه را خواهیم داشت.
 
گازرسانی به زاهدان کپسول را از دوش مردم برمی دارد
 
سعید محمد زهی نیز شهروند زاهدان است و درباره گازرسانی به استان سیستان و بلوچستان می گوید: زندگی بشر به حامل های انرژی وابسته بوده  و ورود گاز به استان هرچند دیر ولی خوشحال کننده است. گاز می تواند نویدبخش باشد و از این پس به جای نفت می توانیم از این سوخت پاک استفاده کنیم.
 
افزون بر این، با ورود گاز، حمل و نقل مواد نفتی و کپسول‌های گاز نیز تمام می شود و وجود لوله کشی گاز در خانه در دل مردم امید را زنده کرده است. هم اکنون شعله های گاز در ایرانشهر روشن است و فرداکه گاز به زاهدان برسد، کپسول گاز از روی دوش مردم برداشته می شود و می توانند به راحتی در منزل از گاز استفاده کنند.

شهروند سیستان و بلوچستانی 4

از سوی دیگر، گاز در اشتغال‌زایی و توسعه صنایع نیز تاثیرگذار است و سبب ایجاد شغل برای اهالی بومی منطقه می شود. 
 
خواسته این شهروندان نمونه ای از نظر مردمی است که سال‌ها در انتظار گاز هستند و با تلاش مجموعه وزرات نفت شاهد به ثمر رسیدن این خواسته طی ماه‌های آینده خواهیم بود.
کد خبر 272896

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =