پالایش نسخه پترو را پیچید

تیم بسکتبال پالایش نفت آبادان نخستین شکست فصل را به میزبان خود پتروشیمی بندرامام تحمیل کرد.

به گزارش خبرنگار شانا، هفته ششم سوپرلیگ بسکتبال ایران ساعت 16 امروز با دیدار تیم‌های مدعی پتروشیمی بندرامام و پالایش نفت آبادان، قهرمان و نایب‌قهرمان فصل گذشته در سالن اندیشه شهرک بعثت ماهشهر آغاز شد.


ترکیب ابتدایی پتروشیمی بندرامام: مهراد آتشی، محمد جمشیدی، جرالد رابینسون، جیمز وایت و روزبه ارغوان
سرمربی: مهران شاهین‌طبع

ترکیب ابتدایی پالایش نفت آبادان: زلاتکو یوانوویچ، عماد سلمانی، سعید داورپناه، محمد حسن‌زاده و میثم میرزایی
سرمربی: حماد سامری

کوارتر نخست؛ پتروشیمی بندرامام 17 – پالایش نفت آبادان 14
پتروشیمی بندرامام به لطف میزبانی در سالن اندیشه، بازی را بهتر آغاز کرد و در غافلگیری بازیکنان نفت، با کار خوب رابینسون و جمشیدی 6 بر صفر پیش افتاد. آن سوی میدان نفت پس از چند دقیقه خود را در زمین پیدا کرد تا میثم میرزایی سبد اول را برای شاگردان سامری دشت کند. در ادامه کار خوب بازیکنان آبادان باعث شد در امتیاز برابر 8 برای هردوتیم، مهران شاهین‌طبع وقت استراحت بخواهد. در بازگشت 2 تیم به میدان، حامد حسین‌زاده با حضورش در ترکیب پترو 2 شوت 3 امتیازی روانه سبد حریف کرد و پرتاب جمشیدی هم جمع امتیازات ماهشهری‌ها را به 17 رساند. آن سوی میدان هم داورپناه، مشایخی و حسن‌زاده، فاصله را کم کردند تا کوارتر نخست 17 بر 14به سود میزبان تمام شود.

کوارتر دوم؛ پتروشیمی بندرامام 16- پالایش نفت آبادان 19
نفت در 10 دقیقه دوم تیم برتر میدان بود. 2 پرتاب آزاد بهنام یخچالی که یکی از آن‌ها به بار نشست، آغازگر امتیازگیری پترو در این کوارتر بود. 2 پرتاب آزاد موفق از اوشین 22 بر 18 میزبان را پیش انداخت اما بازی نفت از این لحظه به بعد دگرگون شد. ابتدا فول گل اکبری فاصله را کم کرد و لحظاتی بعد اسلم‌دانک حسن‌زاده شاهین‌طبع را مجبور به درخواست وقت استراحت کرد. در بازگشت 2 تیم به میدان بازی پایاپای پیش رفت اما تجربه داورپناه به کمک شاگردان سامری آمد تا این کوارتر در پایان 19 بر 16 به سود نفت تمام شود اما در مجموع 2 تیم با تساوی درعدد 33 به رختکن رفتند.

کوارتر سوم؛ پتروشیمی بندرامام 13 – پالایش نفت آبادان 27
با آغاز نیمه دوم، آتش‌بازی نفت هم شروع شد. 2 پرتاب آزاد موفق مشایخی حسن آغاز نفتی ها در این وقت بود. بلافاصله حسن‌زاده اختلاف را به 4 رساند و لحظاتی بعد، میثم میرزایی و اوشین ساهاکیان روی یک توپ باهم درگیر شدند که این درگیری با پادرمیانی دیگر بازیکنان به پایان رسید. حسن‌زاده با اسلم‌دانک دیگری نفس پترو را گرفت تا شاهین‌‎طبع بازهم وقت استراحت بخواهد. 2 امتیازی که رابینسون پس از این تایم برای پترو گرفت با چند امتیاز پیاپی نفتی‌ها که با داورپناه، میرزایی و حسن‌زاده به دست آمد، تلافی شد تا اختلاف در نتیجه 45 بر 35 به سود نفت 2 رقمی شود. آبادانی‌ها دست بردار نبودند و اکبری، حسن‌زاده و زلاتکو از اشتباهات پیاپی پتروشیمی نهایت استفاده را بردند تا میان بهت تماشاگران حاضر در سالن اندیشه نفت 52 بر 35 از صدرنشین پیش بیفتد. مهدی اسماعیلی 2 امتیاز دیگر را جبران کرد اما حسن‌زاده و میرزایی در این دیدار مهارنشدنی بودند تا نفت 56 بر 37، اختلاف را به 19 برساند. تلاش حامد حسین‌زاده و روزبه ارغوان تنها اختلاف را کاهش داد تا در پایان کوارتر سوم، نفت 60 بر 46 پیش باشد اما 10 دقیقه سوم با برتری کامل شاگردان سامری 27 بر 13 به سود آبادانی‌ها تمام شد.

کوارتر چهارم؛ پتروشیمی بندرامام 36 – پالایش نفت آبادان 27
پتروشیمی بندرامام که نمی‌خواست نخستین شکست فصل را در مِمکو و مقابل چشم هواداران خود تجربه کند، در وقت چهارم برای جبران نتیجه به آب و آتش زد. حسین‌زاده و وایت در ابتدای این وقت 7 امتیاز پیاپی به حساب پترو واریز کردند تا اختلاف به 9 برسد و شاگردان شاهین‌طبع از کابوس وحشتناک شکست اندکی فاصله بگیرند. زلاتکو 2 پرتاب آزاد موفق برای نفت داشت اما مثلث ارغوان، حسین‌زاده و رابینسون یک بار دیگر در زمین طوفان به راه انداختند تا پترو با جهشی خیره کننده اختلاف را به 5 امتیاز کاهش دهد. سامری که اوضاع را اینطور می‌دید، ناگزیر از تقاضای وقت استراحت شد تا شاگردانش را به خودبیارود. فول گل میرزایی در ادامه با پرتاب موفق این بازیکن توام شد تا بازهم نفت را به حاشیه امن ببرد. ارغوان و رابینسون در دقایق پایانی بازی با چنگ و دندان سعی در جبران امتیازات از دست رفته داشتند. در فاصله 2 دقیقه به پایان بازی و زمانی که پالایش نفت 75 بر 70 از حریف خود پیش بود، بازهم پترو امیدوار به جبران شد ولی بازی موثر میثم میرزایی زیر سبد تیم سابقش باعث شد نفت اختلاف خود را حفظ کند. خطاهای تاکتیکی شاگردان شاهین‌طبع هم در واپسین دقیقه بازی ثمری نداشت تا نفت آبادان با پیروزی 87 بر 82 در این دیدار جذاب و دیدنی، نخستین شکست فصل را به مدافع عنوان قهرمانی تحمیل کند و با رسیدن به امتیاز 11 در وضع مشابهی با تیم پتروشیمی بندرامام قرار بگیرد.

کد خبر 274027

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =