عادت به تامین نیاز از بازارهای خارجی را تغییر می‌دهیم

معاون توسعه فناوری پارک علم و فناوری گفت: تامین نیاز متقاضیان ایرانی از بازارهای خارجی به یک عادت تبدیل شده است که تشکیل فن‌بازارهای تخصصی این عادت را به سوی حمایت از کالای ایرانی تغییر می‌دهد.

به گزارش خبرنگار شانا، حسین صابری، در نشستی مطبوعاتی که امروز (شنبه، 21 مهرماه) با هدف معرفی دومین رویداد استارت‌آپ دمو صنعت گاز برگزار شد، گفت: پارک علم و فناوری در سال‌های اخیر همکاری خود را با شرکت ملی گاز آغاز کرده تا بخش‌های مختلف صنعت گاز ایران، از توانمندی‌های داخلی مخترعان، پژوهشگران، صاحبان طرح و ایده و کسانی که توانایی تبدیل محصول، ایده و کسب‌وکار به یکدیگر را دارند، بهره‌مند شود.

وی افزود: فن بازار از سویی پذیرای عرضه‌کنندگان و از سوی دیگر پذیرای متقاضیان محصولات است. این متقاضیان می‌توانند سرمایه‌گذاران، شرکت‌های صنعتی یا حتی خود شرکت ملی گاز به عنوان مصرف‌کننده کلان باشند.

معاون توسعه فناورانه پردیس علم و فناوری، فن بازار تخصصی صنعت گاز را متولی تعیین و تعریف سازوکارهای حرفه‌ای صنعت گاز عنوان کرد که فراهم کردن ملزومات قانونی و فعال کردن مراکز فناوری را نیز برعهده دارد.

وی با بیان این‌که شرکت‌های صنعتی به طور معمول نیازهای خود را از بازارهای جهانی تامین می‌کنند، اظهار کرد: این موضوع به یک عادت تبدیل شده است، اما فن بازار در پی تغییر این عادت است تا شرکت‌های صنعتی از ظرفیت داخلی شرکت‌های دانش بنیان و نوپا نیز بهره‌مند شوند.

صابری، تقاضای فناوری جدید از سوی شرکت‌های صنعتی را نقطه اتصال آنان با شرکت‌های فناورانه عنوان کرد و گفت: در هفته‌های آینده، 2 استان جدید به جمع 17 استانی که دارای پارک علم و فناوری هستند افزوده می‌شود و این موضوع، بیانگر توسعه فضای استفاده از توان شرکت‌های ایرانی است.

معاون توسعه فناورانه پردیس علم و فناوری، با اشاره به اینکه نخستین فن بازار تخصصی با کمک شرکت ملی گاز راه‌اندازی شده است، درباره ایجاد دیگر بازارهای جدید اظهار کرد: از سال 93، با همکاری سازمان بورس، نخستین بازار دارایی‌های فکری نیز شکل گرفت که معاملات آن نه متکی بر اوراق بهادار، بلکه متکی بر دارایی‌های فکری است و تاکنون حدود 200 اختراع و دارایی فکری در آن عرضه شده که نتیجه آن بیش از 20 معامله با ارزش 29 میلیارد تومان است.

کد خبر 285111

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =