تحقق بهره‌وری شبکه انتقال گاز در گرو بهره‌مندی از ظرفیت سرمایه انسانی است

مدیرعامل شرکت انتقال گاز ایران گفت: بهره‌وری کامل شبکه انتقال گاز یکی از اهداف مهم این سازمان است که تحقق آن به بهره‌مندی از ظرفیت‌های نیروی انسانی بستگی دارد.

به گزارش شانا به نقل از شرکت انتقال گاز ایران، سعید توکلی در بازدید از تاسیسات تقویت فشار گاز خنج واقع در منطقه 5 عملیات انتقال گاز گفت: تحقق بهره‌وری کامل با بهره‌گیری از ظرفیت نیروی انسانی قرارداد مستقیم و پیمانکاری در همه وظایف محوله تاسیسات تقویت فشار گاز و مراکز بهره‌برداری حاصل خواهد شد که موضوعی بسیار مهم برای انتقال گاز کشور است، زیرا به بلوغ رسیدن مجموعه، سبب افزایش مسئولیت‌پذیری سیستم و آغاز حل بنیادین چالش‌ها می‌شود.

وی افزود: برقراری ارتباط منطقی از سوی شرکت انتقال گاز با تامین‌کنندگان گاز طبیعی در کشور، سبب تضمین انتقال پایدار گاز می‌شود و جایگاه این شرکت را به عنوان یک صنعت پایدار گاز، تحکیم می‌کند.

به گزارش شانا، شرکت انتقال گاز ایران با دارا بودن 38 هزار کیلومتر خط لوله فشار قوی با همکاری 10 منطقه عملیاتی، وظیفه انتقال گاز فرآورش شده پالایشگاه‌های گاز کشور را به‌عهده دارد تا گاز طبیعی به صورت ایمن و پایدار به دست مصرف‌کنندگان برسد.

منطقه 5 عملیات انتقال گاز یکی از راهبردی‌ترین مناطق انتقال گاز در جنوب کشور است. مرکز این منطقه در شیراز واقع شده و گاز انتقالی خود را از پالایشگاه دالان فراشبند، پالایشگاه‌های پارس جنوبی، فجرجم و پارسیان دریافت می‌کند.

گستردگی منطقه 5 انتقال گاز، 128 هزار کیلومتر در استان فارس و قسمت‌هایی از استان‌های بوشهر، کهگیلویه و بویراحمد و یزد است که دمای منفی 20 درجه در سردترین ایستگاه و 56 درجه در گرم‌ترین ایستگاه تقویت فشار گاز کشور را از آن خود کرده است.

این منطقه، 4 هزار و 500 کیلومتر خط لوله، 15 ایستگاه تقویت فشار گاز و 5 مرکز بهره‌برداری دارد تا با استفاده از آنها و بهره‌مندی از خطوط سراسری دوم، سوم، چهارم، هشتم و دهم، وظیفه خود را در تامین گاز استان‌های مربوطه انجام دهد.

کد خبر 287704

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =