ارتقای توان سازندگان ایرانی هدف شرکت ملی گاز ایران است

مدیر پژوهش و فناوری شرکت ملی گاز ایران، حمایت از کالای ایرانی و ارتقای توان سازندگان داخلی را یکی از اهداف شرکت ملی گاز ایران اعلام کرد که موجب رشد دوجانبه بخش خصوصی و دولتی می‌شود.

به گزارش شانا به نقل از شرکت ملی گاز ایران، سعید پاک‌سرشت در نشست سازندگان داخلی و شرکت‌های دانش‌بنیان با مدیران بازرگانی مجتمع گاز پارس جنوبی، گفت: فعالیت‌های شرکت‌های دانش‌بنیان در زمینه فناوری و مجموعه‌های دانشی از حدود 20 سال قبل آغاز شده است و امروز شاهد به ثمر نشستن تلاش‌های 20 ساله هستیم.

وی ورود شرکت‌های دانش‌بنیان به زنجیره تامین کالاهای مورد نیاز صنایع و فضای کسب‌وکار را مطلوب ارزیابی کرد و ادامه داد: فضا برای بهبود و ارتقا در این عرصه بسیار است. باید با همفکری برای رفع نقاط ضعف راه‌حل پیدا کنیم، زیرا اگرچه قوانین و مقررات پشتیبان برای حمایت از بازار فناوری و محصولات دانش‌بنیان در داخل کشور شکل گرفته است، اما این قوانین باید بهبود یابد.

مدیر پژوهش و فناوری شرکت ملی گاز ایران با بیان اینکه کالای ایرانی در مجتمع گاز پارس جنوبی جایگاه ویژه‌ای دارد، اظهار کرد: مجتمع گاز پارس جنوبی دارای یک هدف مشخص برای بومی‌سازی و داخلی‌سازی تجهیزات مورد نیاز صنعت گاز است، به همین سبب ارتباط مناسبی با شرکت‌های داخلی برقرار شده است، زیرا اهداف مورد نظر شرکت ملی گاز ایران و تامین‌کنندگان بر مبنای ارتقای توان ساخت داخل از سوی سازندگان داخلی بنا نهاده شده است.

پاک‌سرشت اظهار کرد: یکی دیگر از اهداف مهم شرکت ملی گاز ایران توسعه فن‌بازار تخصصی در صنعت گاز است تا متقاضی و تولیدکننده ارتباطات شفافی داشته باشند و ما نیز برای تحقق این هدف از ابزارهای قانونی و حمایتی استفاده می‌کنیم.

کد خبر 287848

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =