سوخت مناطق سیل‌زده به‌طور کامل تامین شده است

مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران اعلام کرد: با تشکیل ستاد بحران این شرکت و ذخیره‌سازی سوخت کافی در مناطق پیش بینی شده، تاکنون هیچ گونه مشکل کمبود سوخت در مناطق سیل‌زده گزارش نشده و سوخت این مناطق به‌طور کامل تامین شده است.

سیدمحمدرضا موسوی خواه در گفت و گو با خبرنگار شانا در این باره گفت: با ذخیره سازی مناسب سوخت در استان لرستان و تامین سوخت از استان های همجوار تاکنون هیچ مشکلی به لحاظ تامین سوخت مناطق سیل زده این استان وجود نداشته و سوخت رسانی در مجاری عرضه با ظرفیت کامل انجام می شد.

وی همچنین با اشاره به تامین کامل سوخت بالگردهای امدادرسان فعال در استان لرستان افزود: سوخت موردنیاز تمامی خودروهای امداد و نجات، ادوات و تجهیزات راهداری و راهسازی و دیگر تجهیزات امداد و نجات در مناطق سیل زده به طور کامل تامین شده است.

مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران با تاکید بر تامین به موقع نفت سفید و گاز مایع موردنیاز هموطنان در شهرها و روستاهای سیل زده و همچنین نقاطی که دچار قطعی گاز شده اند، گفت: با همکاری ستاد بحران و در صورت اعلام نیازمندی، آماده استقرار جایگاه های سیار سوخت در نقاط سیل زده و تمامی مسیرهای مواصلاتی کشور هستیم که تاکنون گزارشی در این باره دریافت نشده است.

موسوی‌خواه تاکید کرد: با توجه به قطع مسیرهای ارتباطی و مسدودشدن مسیرهای مواصلاتی سه شهرستان پل دختر، معمولان و بخش بابازید استان لرستان، با ذخیره سازی مناسب سوخت در جایگاه ها و استقرار خودروهای سوخت رسان در این مناطق پیش از وقوع سیلاب، هم اکنون مشکلی به لحاظ تامین سوخت این مناطق که در محاصره سیلاب هستند، وجود ندارد.

وی تصریح کرد: خوشبختانه با ارتباطی که صبح امروز با شهرستان پل دختر برقرار شد و آغاز امدادرسانی به این شهرستان،کمبودی در زمینه سوخت در این شهرستان وجود ندارد.

انبار نفت خرم آباد امروز در مدار بهره برداری

مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران همچنین با اشاره به آبگرفتگی شدید انبارهای نفت خرم آباد و ملابر در پی وقوع سیلاب گفت: انبار نفت ملایر که کاملا دچار آبگرفتگی شده بود، روز گذشته در مدار بهره برداری قرار گرفت و انبار نفت خرم آباد نیز تا پایان امروز در سرویس قرار خواهد گرفت.

موسوی‌خواه همچنین با اشاره به آبگرفتگی 2 جایگاه در استان ایلام و یک جایگاه در شهر خرم آباد افزود: همکاران ما در تلاش هستند تا با جبران خسارت های به وجود آمده هر سه جایگاه وارد مدار بهره برداری شود.

آمادگی  زنجیره توزیع سوخت کشور برای سیل  احتمالی در خوزستان

موسوی خواه همچنین با اشاره به آمادگی کامل ستاد بحران شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی برای جاری شدن سیل احتمالی در استان خوزستان در ساعت های آینده گفت: تمامی تاسیسات این شرکت در استان خوزستان در آماده باش کامل به سربرده و سوخت موردنیاز جایگاه ها و فروشندگی های روستایی در این استان به ویژه در مناطق اهواز، آبادان، اندیمشک و ماهشهر ذخیره سازی شده است و علاوه بر تکمیل ظرفیت مجاری عرضه، خودروهای سوخت رسان در مناطق ایمن و دور از جریان سیل این مناطق مستقر شده اند تا در صورت قطع احتمالی مسیرهای مواصلاتی سوخت کافی در منطقه وجود داشته باشد.

وی تاکید کرد: سوخت موردنیاز بالگردهای امدادی و خودوروهای امداد و نجات مستقر در استان خوزستان نیز تامین شده است و خوشبختانه هیچ کمبودی وجود نداشته و شرایط مطلوب است.

توزیع یک میلیارد و 154 میلیون لیتر بنزین در ایام نوروز

مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی همچنین از توزیع بیش از یک میلیارد و 154 میلیون لیتر بنزین از روز اول تا پایان روز دوازدهم فروردین سال جاری در مجاری عرضه کشور گفت: در این مدت به طور میانگین روزانه 96 میلیون لیتر بنزین در کشور توزیع شده است که این میزان در مقایسه با مدت مشابه سال قبل 2 درصد کاهش یافته است.

موسوی‌خواه افزود: در مدت یادشده شده (یکم تا دوازدهم فروردین ماه سال 98) در مجموع 412 میلیون لیتر و به طور میانگین روزانه حدود 34 میلیون لیتر نفت گاز در مجاری عرضه کشور توزیع شده است که این میزان نیز در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته 2 درصد کاهش یافته است.

کد خبر 288233

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =