وزیر نفت عراق: برای منافع مردم ایران و عراق همکاری می‌کنیم

وزیر نفت عراق پس از بازدید از شرکت طراحی و مهندسی صنایع انرژی (EIED) اعلام کرد که امیدواریم جلوتر برویم و ضمن تبادل ایده‌ها، برای منافع مردم ایران و عراق همکاری کنیم.

به گزارش خبرنگار شانا، ثامر غضبان امروز (یکشنبه، 18 فروردین‌ماه) پس از بازدید از شرکت طراحی و مهندسی صنایع انرژی (EIED) گفت: متوجه شدم که این شرکت مجموعه‌ای بسیار توانمند است، آنها در اجرای مهندسی و طراحی پروژه‌های نفت و گاز و پتروشیمی بسیار توانمند هستند. 

وی افزود: از شنیدن کارهای شرکت طراحی و مهندسی صنایع انرژی در بخش‌های نفتی بسیار تحت تأثیر قرار گرفتم، متخصصان این شرکت در دوران دشوار تحریم همچنان قوی و توانمند هستند و در اجرای پروژه‌ها، چه در میدان‌های نفتی، طراحی و همچنین ساخت‌وساز و افزون بر آن عملیات و بهره‌برداری، بیشترین تلاش خود را می‌کنند؛ این اقدام‌ها بسیار تحسین‌برانگیز است و من برایشان آرزوی موفقیت می‌کنم.

وزیر نفت عراق با اشاره به سفر اخیر حسن روحانی، رئیس جمهوری ایران به عراق گفت: ما برای بررسی روش‌ها و ابزارهای همکاری دو کشور به تهران سفر کرده‌ایم؛ این نخستین بار نیست که با هم کار می‌کنیم و ایده و افکارمان را رد و بدل می‌کنیم. 

غضبان گفت: ما هم مؤسسه‌ای مشابه این (EIED) داریم. در گام اول ما هیئتی می‌فرستیم تا بنشینند و ایده‌ها و افکار را تبادل کنند و روش‌ها و ابزار همکاری با هم را بررسی کنند، چه در زمینه طراحی، ساخت و حتی بهره‌برداری و این می‌تواند در شکل‌های مختلف، چه نهاد انفرادی و چه پروژه مشترک باشد.

وی افزود:  این بخشی از همکاری مبتنی بر حسن نیت میان دو کشور است. امیدواریم جلوتر برویم و ضمن تبادل ایده‌ها، برای منافع مردم ایران و عراق همکاری کنیم.

کد خبر 288288

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =